Alzira bate el récord Guinness con la traca más larga (22.360 m.) y solidaria del mundo

2
532
Una traca tan solidària com llarga
Una traca tan solidària com llarga

IMG_9049 IMG_9050

Jaime Rossell l'autor de la iniciativa
Jaime Rossell l’autor de la iniciativa

Alzira ha conseguido este mediodía entrar en la historia de los record Guinnes al quemar la traca más larga de la historia (22.360 m.) y al mismo tiempo la más solid

Las traca tardó 34 minutos en lograr el récord
Las traca tardó 34 minutos en lograr el récord

aria dado que los organizadores han recogido más de 4.000 euros para la entidad ASPANION.

Centenares de personas han presenciado el recorrido de la traca elaborada por la Pirotecnia Crespo «a conciencia y con gran esmero» para que no se cortara en ningún momento a lo largo de los 22 km distribuidos por las avenidas del sector Tulell.

El pirotécnico Vicente Rodríguez no pudo ocultar su alegría por el éxito
El pirotécnico Vicente Rodríguez no pudo ocultar su alegría por el éxito

En torno a las 13,45 horas estalló el petardo final y la alegría de los falleros de Albuixarres-Camí Fondo, de los pirotécnicos, de las autoridades municipales, de los dirigentes de ASPANION y de los numerosos espectadores que siguieron, en ocasiones demasiado cerca, la quema sincronizada de la pólvora durante los 34 minutos que duró´el espectáculo.

Tres líneas de fuego

El pirotécnico Vicente Rodríguez había anunciado una duración próxima a los 60 minutos pero durante el tramo final puso en marcha «tres líneas de fuego», que aceleraron la quema y anticiparon en cerca de media hora la explosión de júbilo.

Una treintena de falleros ayudaron a los trabajadores de la pirotecnia a distribuir la traca con una carretilla, acción que llevaron a cabo desde las 6 horas de la mañana hasta cerca de las 12 horas del mediodía.Crespo recupera de esta forma el récord Guinness que logró en el año 1991 en Carcaixent con una traca de 13 km que fue superada tres años después por Sueca que alcanzó los 21.097 metros.

Más de 4.000€ para ASPANION

La satisfacción era indescriptible entre los dirigentes locales de ASPANION ya que la traca solidaria le había proporcionado a su entidad una suma que oscila entre los 4.000 y los 5.000 euros, según su presidenta Reme Abad.

«Muy orgullosa» por el éxito alcanzado se encontraba la edil de Fiestas Isabel Aguilar, dado que el Ayuntamiento había aportado su granito de arena «unos 1.000 euros y los agentes de la policía local». Aguilar añadió que «hoy es un día importante para Alzira y para las fallas», que se encontraban representadas por el presidente de la JLF Vicente Muñoz y la nueva fallera mayor, Laura Gomar.

Tres años para el récord Guiness

Pero eran los falleros de Albuixarres-Camí Fondo los que vivieron con más intensidad, primero y júbilo, después la media hora larga que duró la traca, su presidente, José Colomer, destacó la «dificultad» que supone que no haya ningún corte a lo largo de los 22 km. También resaltó que la iniciativa tuvo como principal objetivo «la solidaridad con ASPANION» y avanzó a los medios de comunicación que el récord Guinness no serà oficial hasta que transcurran «unos tres años», una vez el jurado haya estudiado con profundidad el expediente que recoge certificados del pirotécnico, del Ayuntamiento de Alzira y de la propia falla.

Un centenar de falleros junto a efectivo de bomberos y de Protección Civil contribuyeron al éxito de esta iniciativa solidaria con repercusión mundial.

El SAMU va atendre a un espectador afectat per una lipotímia en el tram final de la traca.

Riberaexpress 

2 Comentarios

  1. Des de Riberaexpress volem donar l’enhorabona a la falla Albuixarres-Camí Fondo, al Pirotècnia Crespo, a l’Ajuntament d’Alzira, als diferents col.laboradors i en especial al nostre amic i col.laborador d’esta web Jaime per l’èxit obtingut.

  2. NOTA DE PREMSA .
    L´Associació Cultural Amics del Coet de la Ribera Baixa ( Sueca).
    MANIFESTA ; Que després de llegir els titolars de premsa apareguts al dia següent de disparar-se la traca Quilomètrica d´Alzira, cal puntualitzar els següents fets.
    1r. Els Amics del Coet no som els jutjes que han de decidir si la traca és record Guinness o no, Però sí som els posseïdors de l´actual record Ginness de la traca més llarga del món sense pararse.
    2r. Que el 18 de Octubre, estaguerem presents en Alzira, tres membres qualificats de la nostra associació, per prersenciar el que va ser una bonica festa a benefici d´ASPANION i per veure cremar la traca, que segons deia un cartell que hi havía al principi tenia 22 Km. De longitud (no tenim perquè dubtar-ho, però tampoc podem constatar-ho, perquè els punts Quilomètrics no estaven senyalitzats).
    3r. Que la traca, instal.lada, tota ella a nivel de terra anant i venint en pararl.lel pel mateix carrer varies vegades, començà a cremarse a les 13:02 h., finalitzant a les 13:39 h.. Que el principi tot anava bé, fins que en un tram s`incendiaren més d`un ramal de traca, posterior ment esta va continuar pel carrer del costat, ací ja s`inflamaren varios ramals de traca, i esta anava avant i enrrere conforme volia. L`APOTEOSI FINAL ocorregué quant la traca enfilà l`última avenguda on hi havien dotze ramals de traca d`aproximàdament entre 800 i 1000 m. de llarg cadaescú. A l`entrar la traca en aquesta avinguda i cap a la mitjania, començaren a prendre`s foc, a causa de la proximitat entre ells la resta de ramals de traca. De tal manera que semblava més el terratremol d`una mascletà que una traca Quilomètrica. (Fotos i video testimoni d`aquest moment en el Facebook d`Amics del Coet).
    Des de l`Associació Cultural Amics del Coet, sabem del gran esforç personal i econòmic que ha suposat tot açò per a la falla organitzadora i tots el seus col.laboradors. Esperem que la recaptació de fons per una causa tan noble com ajudar a la gent d`ASPANION, haja estat importat. Però la nostra associació NO POT PERMETRE, que se diga que s`ha aconsguit superar el nostre recod Guinness, quan els organitzadors mateixos i el propi pirotècnic saben que no és així.
    Probablement en Alzira s`hauràn cremat 22 Km. De traca, però disparar una traca Quilomètrica tan llarga i aconseguir el record Guinness és un altra cosa. En tot cas, als Amics del Coet que disparàrem la traca record en Octubre del 2002, l`entitad Guinness tardà tres anys enviar-nos el certificat i inscriure el nostre record en el seu famós llibre. No obstant, convidem als organitzadors a que si algún dia reben el certificat Guinness, que el facen públic igual que ferem nosaltres, i Amics del Coet serem els primers en felicitar-los. Mentres tant, el record d`Amics del Coet i Ricardo Caballer segueix en Sueca. Una forta abraçada i gràcies per fer-nos gaudir, perquè estes coses no vegem tots els dies.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here