Alzira proposa que el cost del desdoblament de l’Avinguda de la Ribera es destine a una Via Verda

2
432

L’Ajuntament d’Alzira portarà al ple una proposta per a la paralització del desdoblament de la CV-572 i que es destine a la Via Verda
Tres setmanes abans de les eleccions, la Conselleria d’Infraestructures va traure a concurs el desdoblament del tram de l’Avinguda de la Ribera (CV-572) per 2.528.552 d’€. Inicialment, cal recordar, ja es va projectar així, però mai ha pogut estar dut a terme, pel seu impacte sobre el territori i la impossibilitat real de construir-lo.
Des de l’Ajuntament d’Alzira demanem que els 2.528.552 d’€ pressupostats es dediquen a la Via Verda entre Carcaixent i Dénia, eternament promesa i que encara no ha vist la llum, i que serviria per a connectar a peu i en bici les platges amb la Ribera Alta del Xúquer, per a benefici de tots, tant ecològic, com de salut i econòmic, pel desenvolupament del cicloturisme i del turisme verd.
Des del nou equip de govern de l’Ajuntament d’Alzira creiem en una manera distinta d’entendre el desenvolupament de les nostres ciutats i donarem suport a plantejaments sostenibles i una mobilitat més neta.

2 Comentarios

  1. Supose que la paralització del desdoblamet de l’Avinguda de la Ribera, ja que dita obra afecta als dos municipis, ho hauran tractat amb l’Alcalde de Carcaixent i que aquest estarà d’acord, de no ser així espere que vostés no siguen tan atrevits de plantejar-ho a la Consellería unilateralment.
    Per altra banda, quan vostés parlen de que no s’ha desdoblat «pel seu impacte sobre el territori i la impossibilitat real de construir-lo» o s’estàn referint a la CV-50, o no saben de que estan parlant, o intenten manipular l’opinió pública.

  2. Sobren raons per a rebutjar aquest desdoblament de la CV-572 perquè:

    1r. No és tracta del desdoblament complet sinò sols d’una tercera part, de la rodona del bingo a la següent, 626 metres només, de manera que no soluciona res si és que hi ha cap problema. I per suposat sols toca el terme d’Alzira.

    2n. L’obra és caríssima, 2.528.552 d’€ (420 milions de pessetes, quasi a milió el metre lineal!). Absolutament fora de lloc en aquest temps de deutes i retallades amb altres prioritats molt més urgents, com les ajudes als dependents, menjadors per als xiquets i famílies més necessitades, habitatges per als desnonats, treball per als qui no tenen cobertura estatal, més metges i més professors als centres públics, etc. etc.

    3r. És una carretera local que té un carril en cada direcció, més dos camins de servei als costats, més un carril bici i un pont sobre el barranc de la Casella (punt complicat pel tema hidràulic); una carretera de trànsit normalment diluït i lleuger, que només es fa dens en algunes hores punta. No sembla necessari el desdoblament i el que ja frega el ridícul és que es planteja només en un terç, amb la qual cosa el trànsit seguirà igual en tota la resta, que és la major part.

    4t. Es tracta, doncs, d’una obra de les que tant agradaven al PP i els grans constructors: innecessària, caríssima, impactant, que no té en compte els veïns i que es troba al costat mateix d’un recordatori vergonyós d’aquesta política errònia: l’avortat Nou Centre Comercial de Vilella, un altre forat de Bancaixa que ens ha costat a tots milions amb el rescat públic i multimilionàri de Bankia.

    5t. És també un malbaratament de terres, paisatge i recursos naturals, més importants cada dia que passa, o és que encara no fa prou calor? Alguns no s’enteren que l’escalfament del clima està en marxa i accelerat, de forma que el que cal fer no és asfaltar més terres sinò tot el contrari, per a no coure-nos hem de plantar més arbres i anar més en bici i a peu, per la qual cosa necessitem la Via Verda que fa 18 anys venim reclamant els ecologistes. Doncs bé, amb els 2’5 milions d’€ del 626 m de l’absurd d’esdoblament es pot fer tota la Via Verda entre Carcaixent i Dénia, 60 km que servirien per a connectar a peu i en biciles platges veïnes amb la Ribera Alta del Xúquer, per a benefici de tots, tant ecològic, com de salut i econòmic pel desenvolupament del cicloturisme.

    Així doncs, sobren raons per a rebutjar aquest desdoblament de la CV-572…

    Pedro Domínguez

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here