La falla del Greco exportada per la Ribera crida l’atenció dels turistes i veïns de Toledo

1
320

Prop d’un miler de fallers riberencs han gaudit d’una falla en Toledo al llarg del cap de setmana, una iniciativa de Fallers pel Món, Associació Cultural nascuda a Carcaixent a iniciativa de l’expresident de la JLF, Enrique Amores. Una falla que va ser cremada anit davant de millers de toledans.

La històrica i austera capital castellana ha sigut testic de l’alegria mediterrània que han exportat fallers de Carcaixent, Alzira, La Pobla Llarga i d’altres de la comarca amb les despertaes, passacarrers, l’ofrena a la Mare de Déu dels Desamparats i la cremà d’esta nit. El vent i algún acte vandàlic mermaren el monument durant la matinada del diumenge.

A la cremà assistiren més de 3.000 persones, segons el president de la falla Pare Castells d’Alzira, Fernando Alpuente, qui ha destacat «l’hospitalitat» dels toledans, que han estat «agraïts» i «sorpresos» per la festa valenciana. Un bon grapat de tustistes japonesos presents en la ciutat delGreco han aprofitat l’ocoasió per immortilitzar la mascletà, l’ofrena i la cremà de la falla.

L’Ofrena (La Tribuna de Toledo)

Desde la plaza de Zocodover hasta la Puerta de Reyes de la Catedral Primada, la banda de música acompañó a la comitiva fallera por la calle Comercio, Cuatro Calles y Hombre de Palo, para bajar por Arco de Palacio hasta la plaza del Ayuntamiento. El color y la música acapararon los flashes y miradas de los turistas que jamás pensaban encontrar en la capital regional, entre monumentos históricos, a una comisión fallera.

Una vez en la Puerta de Reyes, el cortejo entró en la Seo Metropolitana que años atrás fue la sede del cardenal y arzobispo Antonio Cañizares Llovera, hoy pontífice de Valencia. En un lateral del altar mayor la comisión dispuso a la Virgen de los Desamparados, una de las vírgenes peregrinas réplica de la querida y venerada patrona de Valencia, la Mare de Deu. Monseñor Braulio Rodríguez Plaza, arzobispo primado, recibió a la comitiva fallera.

Música y charanga para continuar con la mañana fallera en la que no faltó en torno a las dos y cuarto de la tarde la mascletá. Estruendos, ruido, humo y olor a pólvora para anunciar el final de un fin de semana que los vecinos del barrio de Santa Teresa no olvidarán, y precisamente no por el tono festivo, sino por los jóvenes y el botellón.

1 Comentario

  1. El cardenal Antonio Cañizares, no el pontífice de Valencia, si no «arzobispo». Pontífice solamente existe uno: el Papa. Saludos

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here