La D.O. Kaki Ribera del Xúquer espera una producció de 85 milions de kg

0
369

La D.O. Kaki Ribera del Xúquer ha previst una producció de 85 milions de kg en esta campaya que acaba de començar. Segons el seu president, Cirilo Arnandis s’espera que siga «millor que la precedent» tot i patir pedregades en distintes zones de la comarca. El secretari autonòmic de la conselleria d’Agricultura, Alfredo González manifestà que «el 22%» de la producció de kaki» es queda en el mercat nacional i la resta s’exporta a distints països europeus principalment.

Presentació de la Campanya

Cirilo Arnandis, President de la D.O. del Kaki de la Ribera del Xúquer, acompanyat per Alfredo González Prieto, Secretari Autonòmic d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i per Robert Martínez, Alcalde de L’Alcúdia, ha presentat a l’Alcúdia, davant  de mes de 400 persones, relacionades amb el món del cultiu, transformació i comercialització del Kaki “Persimon”, amb D.O. de La ribera del Xúquer, la Campanya de Promoció per a donar a conèixer les excel·lències d’esta fruita, que poc a poc, va guanyant terreny al cultiu dels cítrics en La Ribera.

 La Diputada d’Educació, Oreto Segura, natural de L’Alcúdia i en representació de la Diputació de Valencia, junt una ampla representació d’Alcaldes/es de La Ribera, on es cultiva el kaki, es trobava present entre els assistents, com: Lola Botella (Carcaixent; Amparo Arcís (Benifaió); Mª Antonia Quilis (Benimuslem); Antonio Carratalá (Alberic); Salvador Álvarez (Vva. de Castellón); Francisco Teruel (Benimodo) i Pedro Bisbal (Catadau).

Arnandis ha explicat que la Campanya de Promoció, subvencionada per la Conselleria d’Agricultura, no es una subvenció, “sinó una “inversió” de riquesa en jornals, tant en la recol·lecció, transport i manipulació del kaki, per a portar als punts de venta”.

Dos cadenes d’alimentació que comercialitzen el kaki, Mercadona, en Espanya, i Edeca, en Alemanya, han sigut reconegudes per la seua llavor de promoció i venta del producte en llocs preferències dels seus punts de venda.

 .- Campanya Promocional

Un producte que es ven sense marca, no té la mateixa acceptació que el que té la seua pròpia marca que la diferencia i garantida la seua qualitat, com ha sigut la inversió realitzada per a tindre la “D.O. del kaki de Ribera del Xúquer”, on la peculiaritat del terreny de les zones que es cultiven, li donen un valor afegit, que el consumidor final aprecia i valora.

La marca “Persimon”, està en propietat de la D.O. des de l’any 2013, i es farà una campanya a nivell nacional, per a que el comprador vaja diferenciat en el punt de venta, la d’altres procedències.

Tot açò es tradueix, en que hi ha un Consell Regulador de la D.O., que vigila es complisquen les normes establides, des de la recol·lecció, manipulació i envasat, així com els transport i la presencia en els punts de venta.

Robert Martínez, alcalde de L’Alcúdia, ha resaltat “el bon fer que està fent la Coop., que de no ser així, no estarien arribant a les cotes actuals de producció i orientabilitat del kaki. He estat parlant en alguns alcaldes que han tingut la poca fortuna, de haver sigut víctimes de la pedra en les pesades tronades, com Alberic.”

Segons Arnandis, “en la Ribera no soles produïm kaki, i la situació dels llauradors, no es el reflex de la situació de la producció del kaki, i la majoria som productors de les dos coses.Tenim un èxit que no ha vingut sols, es un èxit pel treball realitzat, i de creure en un producte, que al principi no el veien com a tal, incloses les grans empreses que no creien en ell.”

”Va a ser una campanya de repte, de donar satisfacció al client i als consumidors.” Co0nsidera que “l’any que vé tindrem un creixement important. Una cosa que normalment es negativa, en este cas es converteix en positiva. Lo negatiu es quan un producte té poc mercat, en el kaki es converteix en positiva, perquè encara ens queda molt de sostre”. “Tenim promoció europea a França, Alemanya i Anglaterra, i en el ICEX, en Canadà i altres països.”  A l’any 2013 s’invertiren 14 milions en promoció, i en el 2015 «ens gastarem 15 milions. El seu resultat es bo, perquè seguim incrementant el consum  i generant il·lusió entre els llauradors.”

.- Guardonats

*Edeca i Mercadona, dos empreses que han confiat i confien amb el “Persimon”, col·locant-lo en el seu lineal, en mes de dos mil aparadors en un dia.

Han rebut el agraïment i la distinció per part de la D.O., pel seu suport, en les persones de Rodolfo, per Edeca, que a manifestat que ells “sols en Alemanya tenen mes de 12.000 aparadors on s’exposa el kaki, on comercialitzaren mes de 2, 5 milions de kgs. i no han aplegat al sostre” i José Miguel Benavent, per Mercadona, “Cirilo s’ha quedat curt en els aparadors, ja que nosaltres tenim mes de 1500 en tota Espanya. Estem des de el principi amb “Persimon”, i esperem que la pròxima campanya siga la millor fins ara.

*Rafa Beferrulll, president de la Coop. D’Alginet, pel seu treball.

* Paco Teresi Alegre, es dona a s’ha filla, per haver faltat son pare. Per saber estar en companyia de tots, i sempre donant solucions als problemes que sorgien.

Cirilo, «Sempre he dit que les empreses estan formades per persones, , que tenen cor, i sentiments, al llarg de la seua vida, tenen actes com este. La D.O. i totes les empreses que estan ací, tenen tot això, perquè eixes empreses que la manquen, la seua trajectòria solen ser curtes».

Alfredo González Prieto, Secretari Autonòmic d’Agricultura

Hi ha excusat en primer lloc, presencia de José Ciscar, Vicepresident del Consell de la Generalitat Valenciana i Conseller d’Agricultura, per estar a Madrid, en una reunió de Comunitats Autònomes, amb el tema de l’agricultura.

“Empreses com les que estan ací, posen valor a la Comunitat Valenciana, encara a causa de les dificultats que estan travessant, inclosos els agricultors que a pesar dels obstacles com la sequera, la pedra i altres elements, que estan travessant, lluiten per traure la collita endavant.”

“Apostar per un producte com a fet esta comarca, apostant per un producte com el kaki en aquells moments, va ser molt importants la D.O., que amb el treball i l’esforç van aconseguir.”

Eduardo Sala/Riberaexpress

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here