Naix a Carcaixent «Fallers pel Món» per exportar la festa a nivell «nacional i internacional»

17
599
La primera falla es plantà junt les muralles d’Àvila

Membres de la JLF de Carcaixent que presidia José Enrique Amores, han constituït, junt un centenar de fallers, l’associació «Fallers pel Món» amb l’objectiu principal de «donar a conèixer la festa fallera, els costums, llengua i tradicions valencianes per la resta del territori nacional i internacional, com a expressió viva del poble valencià».

Els promotors tenen previst presentar este dimarts la documentació corresponent en el consistori de Carcaixent. La iniciativa ha estat originada, segons un dels promotors ,en conèixer que l’actual JLF de José Vicente Gascó, «no té la intenció de continuar plantant monuments en altres ciutats espanyoles ó estrangeres».

Logroño i Palma de Mallorca són les principals candidates a seguir l’estela d’Àvila i Granada on els fallers de Carcaixent exportaren la festa fallera en els últims exercicis. Tot i que hi ha un tercer municipi francésque també ha solicitat acollir la festa de San Josep als seus carrers.

Riberaexpress 

17 Comentarios

  1. Me parece una muy buena iniciativa, siempre que estén bien atados los cabos y no se vaya a la aventura, incluso el viaje a Baleares, Venecia o Canarias, puede resultar más económico que viajar a la península, solo hay que contratar bien con la naviera y aprovechar el mismo barco como hotel.

  2. Doncs vegau qui vos paga les falles pel mon, perque el poble no ho fará…
    Per a un president que teniu ara amb serietat i igor, acabat de triar, ja aneu a fer-li contraris??? Doncs si que li teniu estima siiiiiii….
    Les falles, per als fallers… i qui vullga festa que se la pague…!!!

  3. Falleros , acabáis de elegir ( vosotros ) a un nuevo presidente de la JLF ¿ y ya le estáis haciendo la checa? ¿ porqué el presidente de esa nueva asociación no se
    presentó a la presidencia de la JLF ?
    Vosotros ¿ que ? , por montaros la fiesta sois capaces de chafar a quién sea.
    Me parecéis bastante impresentables. Gente como vosotros es la que sobra en Carcaixent.
    Se os ve a la legua que lo que estáis buscando es una subvención municipal para pagaros vuestras fiestecitas , que a nivel particular no se os puede dar.
    Si quieren hacer algo por las fallas y por Carcaixent , monten una fiesta que sea capaz de atraer gente a Carcaixent ( todo lo contrario de lo que ustedes pretenden ).
    En Carcaixent sobra gasto público improductivo. No nos hacen falta más parásitos.
    ¡¡¡ que gente tenemos en este pueblo , así es como PP/compromis han podido gobernar tranquilamente durante tanto tiempo !!!

    • Totalment d’acord Kako,, Ah!!! y el president anterior si que es va presentar, aleshores, va dimitir en Granada. I ara asó…..no será que no es va eixir tan malament la cosa? No se, si no quin significat te açó de fer aquesta pagina.

  4. jo ara que ja tenim «fallers pel mon»… jo aposte per fer també un grup a carcaixent que es diga «flipats pel mon»… de segur que hi haurán molts mes afiliats a aquest ultim moviment, vist lo vist… flipaets al poble hi han uns quans….
    Sou poc ridiculs….. mes vos valdría eixir al carrer i pegarse una volteta i vore a molts veins vostres morintse de fam o sense cap tipo d´ingrés economic…. se vos llevarien pronte totes les pardalaes del cervell….Menuts flipats de la vida..!!!!
    JAJAJAJAJAJA

  5. Hi ha gent, que no sap o no vol saber cuant finalitza un carrec, Es moment de reflexió, Si tan mal es ha anat lo de Granada, en dimissió inclosa del President de Junta, si tan han perdut. si han treballat molttt. En pregunte, quin interés poden tindre en muntar events d’aquest tipus? Mmmmmmm…. Aplegue a algunes conclusions, que en fan por inclós pensar. Crec que es equivocat muntar una assosiació cultural, que poden demanar ajudes ( diners pel mitg) hagueren de haver muntat una O.N.G..sense anim de lucre, que no se si el tenen…..

  6. per que volen demanar diners a l’Ajuntament de Carcaixent si, no van ha fer festa açi? si la festa la porten a un altre joc que demanen les ajudes en ixe Ajuntament no al de Carcixent.

  7. Me encantaria contestar desde aqui cada uno de los comentarios,1º el sr. Amores se hizo «caquita» y como un «valiente» dimitio y le dejo la cagada al nuevo presidente y al M.I.A. Mejor mil veces que piensen algo para que «el mom» venga a carcaixent a ver las fallas y algo mas,pero no que se las llevemos.
    Sr, KAKOtoda la razon le doy.
    Y TAMBIEN DESDE AQUI QUIERO FELICITAR AL EQUIPO DE LA NUEVA J.L., sobre todo a la parte encargada de protocolo, FELICIDADES desde aqui ( aunque no tendran que esforzarse mucho para hacer mejor que los anteriores, lo hicieron deplorablemente mal. Lo siento es mi opinion

  8. Bona vesprada atots.Ara que tinc un ratet vaig a quedarme agust.
    Raul el M.I.A. dona una subvencio a les falles al igual que a la resta de asociacions. be siga falles, festes de barri, asociacions esportives, la faca, i altre que nian a Carcaixent. Com a dadaet dire que a Carcaixent nian uns 8 / 9 taller de falles que aporten treball a un bon grapat de gent, que les falles donen beneficis molt sustancial a tot el comers de Carcaixent A TOT. I els faller ens pagem la nostra festa i els simpatisants col laboren. Com en quansevol festa. Raul el done quasi tota la rao. Encuant al promotor de faller pel mon els dire que nia que saber acabar i deixar pas a altres nia gent que esta en J.L.F mes de 12 any sara tenen la gran oportunitat de demostrar lo fallers que son .si tant bolen esta festa si tan fallers son APUNTEUSE A LA COMISSIO QUE MES VOS AGRADE. PERO PREGUNTEU AVANS LO QUE PUXA LA CUOTA AVORER SI VOS ENPORTEU UNA SORPRESA. De totes formes tinc que felicitarvos per el anys que aveu estat en J.L.F. Aon aveu fet coses per aplaudir i coses per a olvidar com tots.
    P.D. DEIXEU DE MAREJAR LA PERDIU LA GENT NO ES TONTA

  9. Siempre he creído que la única misión de ir las fallas de visita a otras ciudades, era la de hacer turismo de forma subvencionada por los falleros y agregados. Me parece perfecto que cada cual haga el turismo como lo prefiera. Pero lo que no acabo de entender es si con eso se persigue dar a conocer las fallas en otros lugares, para atraer a turistas a nuesto pueblo. Y ya se ha comprobado, así me lo han dicho a mi que lo he preguuntado muchas veces, que no ha aparecido ni un turista de ávila este año en fallas. Siendo así, ¿ alguien me podría explicar el por qué de estas iniciativas?. Sobre todo si me cuestan dinero como contribuyente de Carcaixent, claro. Si alguien me asegura que esos viajes no suponen ningún gasto al ayuntamiento, es decir a todos nosotros, en ese caso, perfecto, Me parece todo chapeua!!!

    • Pues hola hola, jo creo que si nos va a costar dinero a todos,pero por lo visto en los momentos de alegria y euforia, no lo ven. Lo que no quiero entender, porque tengo mi opinión y puede crear llaga, es que si la gente que llevo las fallas de aqui a otros lugares (no os equivoqueis son las fallas de Valencia, no de Carcaixent) lo tenian ya hecho. Por que se retiran y montan esto? que aunque lo se, prefiero callar. Hay que reflexionar un poco y las conclusiones salen solas. Buenas noches.

  10. mapi si quieres dar tu opinion me parece perfecto pero po favor habla claro y asi nos entenderemos todos y podremos seguir opinando. Gracias

    • Pues, soc faller , ya lo dije en su momento, las fallas que se han dado a conocer desde el primer momento, son las de Valencia, no de nuestro pueblo, pude entender lo de Avila, lo respeto aunque no era partidaria, pero como ya dije hay quien quiere un protagonismo PERPETUO, no saben como finalitzar, y si todo es tan perfecto, era el unico candidato, se retira en Granada y ahora esto, tan mal no habra salido entonces, eso lo tngo claro, no clarisimo. Y porque? se comenta que se ha hecho una empresa de eventos, si es verdad o no todavia no lo puedo confirmar, pero si es asi «todo por la pasta». Que me parece muy bn que cada uno se busque la vida como pueda, Pero nada etico como lo llevan. Ellos han sido respetados, que respeten.

  11. mapi solo queria eso que hablaras claro.Te doi toda la razon no an sabido terminar y ahora a hacer negocio con las fallas.

  12. Me pareix patètica tota aquesta història d’anar a portar la nostra festa per diferents punts de la geografia; me fa vergonya dir que sóc valencià, ens faran a tots igual d’incultes i bojos. Ens porten ací els San Fermins «encierros», la fira d’abril, San Isidre, la Setmana Santa de Málaga i… mil festes més?. Sou tan poc coneixedors de les tradicions que no sabeu que no son «transportables», encara que penseu que així se promociona la festa no teniu ni idea. Feu uns bons i enginyosos packs de turisme familiar ven barat per a falles, obriu la festa a aquells que no som fallers que ho tenim molt dolent per gaudir-la, sigueu uns bons amfitrions i feu que la gent de fora estiga com a casa i veureu com s’ompli aco en falles. Sols hi ha que posar intel•ligència i imaginació i ganes de treballar.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here