El diputat d’EUPV-Els Verds en el Congrés, Ricardo Sixto, ha lamentat que cinc any després de la inauguració de la variant de la nacional N-332 al seu pas per Sueca, el tram de l’antiga carretera “continue estant operativa com abans, sense que s’haja produït la desafecció que pertocava, i per tant provocant molèsties i perill als veïns de la població”. Sixto ha presentat una bateria de preguntes al Congrés, en les què demana al Govern que explique, entre d’altres qüestions, els motius de la demora i quan es farà efectiva la seua devolució al municipi”.
El parlamentari recorda que aquest tram de la carretera N-332 és summament perillós, “i precisament la variant de l’autovia A-38 es va construir per disminuir eixa perillositat, provocada perquè el tram partia el municipi en dos i acumulava molt de trànsit. La variant, teòricament, suposava la desafecció del tram antic i la seua entrega a l’Ajuntament de Sueca, amb l’aportació econòmica pertinent, per a que aquest l’integrara en el paisatge urbà. Tanmateix, açò encara no ha ocorregut”, explica.
Sixto subratlla que donada aquesta situació, “el perill continua. I el tram segueix sent transitat amb les conseqüents molèsties per als veïns. Per això exigim al Govern que prenga cartes en l’assumpte, perquè cinc any després ja seria hora”, reclama.
Esquerra Unida demana al ministeri de Foment respostes concretes sobre quan i quins punts quilomètrics seran desafectats, quina serà la quantitat econòmica que percebrà l’ajuntament suecà, quan es farà efectiva aquesta i si l’Estat haurà de fer-se càrrec de possibles interessos a causa de la demora.