EUPV porta al Congrés dels Diputats l’encara «perillosa» N-332 al seu pas per Sueca

0
343

EUPV de Sueca porta al Congrés dels Diputats l’encara perillosa travessia de la carretera N-332 al seu pas per la població

El diputat Sixto recorda que l’obertura de la nova variant estava condicionada a la desafecció de l’antiga carretera en benefici de l’Ajuntament de Sueca, amb una aportació econòmica per part de l’Estat

El parlamentari en Congrés dels Diputats per Esquerra Unida del País Valencià-Els Verds (EUPV-EV), Ricardo Sixto, ha sol·licitat del Ministeri de Foment informació detallada sobre el procés de desafecció de la carretera nacional N-332 al seu pas per Sueca. En la pregunta registrada per Sixto en el congrés dimecres passat, dia 29, es recorda que Foment va inaugurar al juliol de 2008 la variant de la N-332 al seu pas per la capital de la Ribera Baixa i que, malgrat açò, el vial «segueix sent una carretera nacional com abans amb les molèsties i perill que suposa per als seus veïns».
Sixto, a instàncies del col·lectiu suecà de EUPV, explica en el raonament de les seues preguntes que el desviament (Autovía A-38) es va construir amb la finalitat de resoldre el greu perjudici que causava la carretera nacional a la població ja que la dividia en dues i era un greu perill per als ciutadans, xiquets i majors, d’ambdues parts que diàriament la travessen.
El diputat també recorda que l’obertura de la nova variant estava condicionada a la desafecció de l’antiga carretera en benefici de l’Ajuntament de Sueca, amb una aportació econòmica per part de l’Estat cap al municipi perquè aquest poguera realitzar les obres pertinents que integraren en el paisatge urbà l’antiga carretera.
A més, expressa que el tram de la N-332 al seu pas per Sueca, en els punts quilomètrics 254, 255 i 256, també va ser conegut popularment com «el semàfor d’Europa» per les grans i contínues retencions de tràfic que allí es produïen.
Per tot açò, Ricardo Sixto ha sol·licitat del ministre de Foment que se li conteste per escrit sobre quan i quins punts quilomètrics seran desafectats del citat vial; a quant ascendeix la quantitat econòmica a transferir al municipi de Sueca; quan i de quina forma es farà efectiva; i el retard en el pagament a l’Ajuntament de Sueca comporta un sobrecost per a l’Estat per haver de fer front a interessos de demora.
Felip Hernandis, coordinador d’EUPV de la Ribera Baixa, justifica la iniciativa del col·lectiu de la seua formació política a Sueca en el fet que «poc o gens aclareixen des del Govern de l’Ajuntament de Sueca quan estem en la recta final de la segona legislatura des que s’inaugurara la variant». «Van prometre molt, com construir un boulevard, i al dia d’avui la carretera segueix sent un perill i una molètia per als veïns», afig. Hernandis conclou qualificant de «poc seriós i una falta de respecte cap als ciutadans que el Govern local s’isca per la tangent cada vegada que se li ha preguntat sobre la qüestió».

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here