Una gran majoria dels expositors de la V Fira Comercial i Gastronòmica d’Alzira han valorat de forma «positiva» la nova ubicació en la Plaça del Regne, també la coindicidència amb les desfilades dels Moros i Cristians de la Vila però  lamenten la «poca publicitat» d’este event que ha tingut una notable afluència de públic durante el passat cap de setmana.

La incorporació gastronòmica d’establiments de restaraució locals també ha estat ben valorada pels comerciants perquè contribuiex a «mantindre més temps als visitants en el recinte» i pels visitants com Manuel Belsa, «està molt bé perquè dones una volteta per la fira i aprofites per fer-te unes tapetes, per cert les que m’han servit de molt bona qualitat».

Major superfície

Per al regidor de Promoció Econòmica, José Luis Palacios, «el canvi de la Plaça Major, on es feren les primeres quatre edicions, a la Plaça del Regne ha sigut «positiu perquè hi ha una major superfície». També valora la «barreja entre fira comercial i gastronòmica; «alguns han dit que deuria fer-se tots el caps de setmana» i que «l’oratge ha acompanyat». Per la seua part el president de l’Associació Empresarial Alzira (AEA), José Villalba era lacònic però molt expresiu, «la fira ha sigut un èxit ja que han guanyat tots els participants».

Des d’Edicions Bromera, el seu director comercial, Frank Palma es mostrava satisfet per la resposta de la gent «hem acabat la col.lecció infantil, encara que els llibres de lectura per d’adults ha estat més fluixet», fins el punt que repetirà la seua presència en la pròxima edició.

Carmen Castelló, titular de la nova botiga alzirenya «Tu-tu de Karma» es mostrava sorpresa per l’afluència de gent; «en tres dies ens ha conegut quasi tant gent com en els sis mesos que portem oberta la tenda, crec que és una bona manera de fer màrqueting». El taller que tenia en la jaima ha estat molt concorregut i en el que donava nocions bàsiques per a treballar amb patchwork, llanes i «trapillo» entre d’altres.

Però si hi havia algun expositor eufòric en la mostra eixos eren els directius de PROSUB, la seua presidenta, Rosa Mª Toro explicava els motius a Riberaexprerss; «ha passat molta gent solidària per esta jaima comprant dolços, coques i plantes per ajudar-nos un poquet, també hem aprofitat per donar informació sobre la desfilada d’indumentària valenciana i el sopar de gala que faren a la sala Rex Natura el pròxim dimarts, a bon segur que repetirem».

Bones tapes

Pepe Boix, de Sols Cabell, un veterá de la fira, assegurava «esta ubicació és millor i més gran i la incorporació de la fira de la tapa és positiva, tot junt és un èxit, el pitjor ha estat la falta de promoció».

Des d’Alzicoop, Salvador Iñigo també ha elogiat el lloc; «és la primera vegada que participem i tenim molt bones sensacions, ha passat per ací molts socis i moltíssima gent a la que li hem explicat el que fa Alzicoop, crec que la ubicació és perfecta».

Altre nou expositor,Bernardo Blay, gerent de Mobles Blay considera que la fira «és una bona plataforma publicitària; «el que entra i veu l’exposició, després quan pensa en comprar mobles pot pensar amb nosaltres, éste és un bon lloc, ample i ben disgtribuït i la festa de moros i cristians ajuda a incfrementar l’afluència de gent».

Desde l’establiment Base Sportleader, la seua directora, Laura Arenillas reconeixia que a la Plaça del Regne hi ha «més espai» que a la Plaça Major però la seua experiència de cinc anys en la fira li deia que a l’antiga ubicació, «veniem més perquè hi havia més afluència de públic, estava més concentada la fira, enguany les vendes han estat més fluixes».

La publictat ha fallat

Una opinió que compartix Mª Amparo Soler de Casablanca; «açí s’està millor però a la Plaça Major venia més gent, enguany la publicitat ha fallat». Esta crítica ha estat compartida per una gran majoria d’expositors, així, Victòria Gomis de «Nóvies» ha dit que «la publicitat s’ha fet tard i mal, els cartells i tríptics arribaren a la meua botiga el passar dijous per la vesprada». Tot i axiò ha reconegut estar satisfeta amb la resposta de la gent; «hem fet molts contactes amb gent de la comarca, la zona d’enguany és més gran i lluixen més les jaimes i ha estat molt animada la fira per la presència dels moros i cristians».

Una experiència positiva

Sara Valle, que exponia per primera vegada també ha criticat el retard dels cartells «els de la Fira Gastronòmica de l’Alcúdia arribaren prou abans que els nostres». I com la resta ha elogiat l’amplària de la mostra a la Plaça del Regne i l’afluència, «no esperava tanta gent, ha sigut una experiència positiva, pense repetir».

Alguns dels expositors gastronòmics també s’han queixat de la «falta de publicitat» en incorporar-se a última hora este sector a la mostra. «Divendres ha estat fluixet però el dissabte i el diumenge ha millorat» comentaven a este mitjà digital tot i esperar una millor resposta de la gent.

Riberaexpress (text i fotos)