Passar la ITV a El Corte Inglés? / Opinió: Jordi Chordá

0
329

Acabe de llegir la notícia de que ja han començat les obres per a instal.lar dos estacions d’ITV als centres que El Corte Inglés té a Alcalà d’Henares i Arroyosur (Leganés), els quals seran pioners a l’estat espanyol per a oferir este tipus de servicis en un centre comercial. No he pogut deixar de pensar en esta fita que fara canviar el concepte que es tenia fins al moment sobre este sistema d’inspecció de vehicles. La veritat és que ja tenim assimilat que la seua gestió és privada, com és el cas d’Aseguramento Técnico de Calidad SL (empresa concessionària d’ITVs en les zones de la Ribera, la Safor o la Costera) però el fet d’anar a un centre comercial a realitzar l’esmentada gestió, com quan es va a comprar una camisa o la compra setmanal, pareix que és una volta de femella més que se’ns pretén donar als ciutadans en la faceta de clients.

Des del meu punt de vista, crec que el més encertat seria que este fóra públic, sent la secció de Tràfic de Guàrdia Civil qui s’encarregara de comprovar que tot està correctament, al igual que adverteixen a qualsevol conductor si observen que el seu vehicle presenta alguna anomalia.

Un bon ganxo

A banda de que és un bon “producte” per a poder fer més caixa als comptes anuals de la companyia, també és un bon ganxo per a que el client puga passar a continuació a donar una volta per les diferents seccions dels grans magatzems. Açò no seria tampoc res de nou, ja que, a hores d’ara ja faciliten este tipus d’enllaç amb servicis com a tallers o gasolineres.
Aclarir que no és El Corte Inglés qui s’encarregarà de fer la inspecció, sino que es tracta d’una aliança amb Atisae, on el primer cedeix uns terrenys dels centres comercials per a que la concessionària realitze allí la seua tasca. En funció de com evolucione el negoci i de la disponibilitat de terreny de cada centre, doncs una ITV necessita molt d’espai, la firma estudiarà l’obertura de més unitats.
Però este no és el este no és el problema principal, sinó el que ho realitze una empresa privada i no una pública. Si tot fóra com es desitja, el consumidor aplaudiria esta nova entrada, ja que, permetria que es produïra competència entre ells, donant com resultat el millor producte per al client. Però com hem vist en altres àmbits com el de les elèctriques o les gasolineres, s’acaba creant un acord on totes les ofertes acaben resultant iguals.

Una ITV pública

Ací és on s’obri un interessant debat sobre què és més o menys desitjable, si una ITV pública però ben muntada, amb un sentit de vetlar per la seguretat de tots, o bé una ITV en mans privades davall el risc que existisquen conflictes d’interessos, ja siga perquè el taller actua com a jutge i part, o perquè sorgisca una xarxa d’estacions de la ITV col·laboradores amb certs tallers.
Per a finalitzar, la meua conclusió és que és preferible una ITV pública on l’única cosa important siga la seguretat viària i no tant la part econòmica, encara que vist este darrer episodi, pareix cada vegada més utòpic este pensament.

Jordi Chordà

El Corte Inglés en Valencia

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here