Carcaixent alça el teló del teatre valencià

9
577

L’alcaldessa amb la torxa

Més de 200 actors i actrius procedents de diverses comarques valencianes ocupen Carcaixent al llarg del cap de setmana, convertint este municipi de la Ribera en un gran escenari amb motiu del 25 aniversari de la Federació de Teatre Amateur Comunitat Valenciana.

Caracteritzats amb alguna de les peces teatrals que han representat tots ells han desfilat esta vesprada des del Palau de la Marquesa fins el Teatre Don Enrique precedits per la torxa olímpica que s’han repartit entre els distints presidents que ha tingut la federació. L’alcaldessa de Carcaixent, Lola Botella encenia la flama i li facilitava la torxa al balcó del Palau de la Marquesa al primer president, Ximo Roma. Entre els assistents cap destacar la presència de l’exdirector de Teatres de la Generalitat, Juan Alfonso Gil Albors

Botella ha desitjat llarga vida al teatre valencià després de destacar la intensa activitat teatral i la històrica relació de Carcaixent amb l’art de l’escenificació.

Davant una gran expectació han fet dos escenificacions al llarg del recorregut; en la primera un actor del Grup ópera Màgica ha interpretat dos fragments de l’òpera de Puccini, Tosca. Mentre en la segona el grup La Manta al Coll interpretava Julio César de William Shakespeare.

En acabar la desfilada s’han entregat els Premis Tablas 2012 en el Teatre Don Enrique.

9 Comentarios

  1. Collo que juntets es veu últimament a Lola Botella i a Paco Salom, a vore si la carta d´amor de la falla de la Plaça Major resulta que era deveres!!!

  2. De veres de veres. Passa’m la foto, que sols puc veure la que vaig amb Isabel Gómez.
    Per cert on estaven els reidors dels altres grups? Que el tema no els interessava?

    • A la regidora d’Units per València SI li interessava el tema, però, com treballa en l’empresa privada, encara que era dissabte, tenia treballs inajornables (l’Agència Tributària en terminis, no sap de justificacions) que realitzar. Sentint-ho molt, no vaig acabar de treballar fins a les set i mitja de la vesprada, hora a la què vaig arribar a ma casa i em vaig acostar al passeig a veure la desfilada, però no vaig participar.

  3. Sr. Salom que irascible está usted, así que por lo visto «quién se pica, ajos come».
    Puede ser que a otros el tema no les interesara, pero por la mañana también habían actos i según me dicen no había nadie del Bloc-Compromís, así que por lo visto a usted/es lo único que les ha importado es ir justo al acto que se salía a la calle, ¿y eso, para que? Hombre claro, para que la gente los vea.

    Así que sr. Salom, lecciones las justitas, que aunque ja sabemos que usted es el creador del universo y que usted está por encima de todo, tenga un poco de humildad.

    • Sr Salom , ¡¡¡¡ como iban ustedes a faltar el día de los artistas de la parodia.!!!!!
      Aunque hay que mencionar que esta conmemoración estaba organizada por los amateurs y ustedes ya hace tiempo que son unos verdaderos profesionales ( profesionales del teatro aunque últimamente parece que se hayan especializado en la comedia ) TOC TOC TOC
      Por supuesto a este evento no podía faltar » la reina de corazones » y sus 2 bufones reales : Juanito el de los campanillos y Paco el de «sin campanillos»
      ( por aquello de saber por donde va en la » obscuridad » de la política) jaaaa jaaaa jaaaaaaaa

      La crítica de la falla de la Mayor era bastante errónea , ya que describía una relación de Lola/ Paco basada en el » amor » y realmente de lo que se trata es de una relación de sumisión TOC TOC TOC

      Por cierto Sr. Salom , hace tiempo que usted no se pasa por aquí a dar explicaciones y , cuando aparece , se dedica a criticar que otros grupos no asistieran a tal evento ¡¡¡¡ que argumentos políticos tan pobres llega a utilizar usted !!!! Casi que podría llegar a recomendarle que se dedique a otros menesteres. TOC TOC TOC

      Por cierto , dio vergüenza ajena ver a parte de la Corporación municipal con la charanga detrás. Creo que esta gente ha perdido el sentido de lo que significa ser un representante del ciudadano.

      • Sr. Kako:
        Quan es una desfilada fallera, la Corporació acompanya i presideix
        Quan és una festa cívica, la Corporació acompanya i presideix. Per exemple al

        • Per exemple l’11 de març o el 9 d’octubre.
          I si en lloc de falles són la gent del teatre, la Corporaciò fa el mateix.
          Crec que les diferents associacions agraeixen que l’Ajuntament faça cas quan conviden els representants del poble.
          Per qué Agora i les altres companyies de teatre no haurien de mereixer un tracte semblant al de les falles?
          Lamente molt que vosté passara vergonya en veure els regidors participar en la desfilada de la Federacio de Teatre Amateur de la CV.
          Jo particularment em vaig trobar cómode i a més vaig passar una agradable vesprada.

          • Sr. Salom , su contestación ha sido tan correcta y tan envuelta de una nebulosa lógica , que más de algún lector seguro que le habrá convencido , pero creo que el ciudadano de Carcaixent se merece que usted le informe bien del apoyo real que tiene en este pueblo el teatro amateur.
            No se como no ha salido alguien de Agora por aquí y le ha realizado algún comentario merecido, es decir , no se como no le han dado un TOC TOC TOC
            Como usted bien sabe , el apoyo municipal que recibe el teatro amateur no es nada comparable con el que reciben las fallas. Agora ha sido la gran olvidada en tema de ayudas , lo cual ha sido denunciado por ellos públicamente ( con usted de testigo ).
            Pero creo que usted debería explicar al ciudadano el gran apoyo que recibe cierto teatro profesional-» oficial » por parte del consistorio , muy , que muy por encima del que reciben las fallas.
            ¿ Es verdad Sr. Salom , que el MIA se gasta más de 50.000 euros al año en ciertas obras de teatro , que sólo algunos , tienen la posibilidad de disfrutar ? ¿ Es cierto Sr. Salom , que aunque se supone que estas obras están en parte subvencionadas , las subvenciones no nos las pagan y llevan acarreado en coste financiero adicional ? ¿ Es cierto Sr. Salom , que aparte de estos costes , todo este espectáculo necesita de casi todo el tiempo de un funcionario/a para llevarlo a cabo ?
            ¿ Cree usted Sr. Salom que este servicio municipal debe de estar muy por encima de otros considerados como básicos ?

            ¿El ir de comparsa , delante de la charanga , es el apoyo que ustedes creen que necesita Agora y el teatro amateur ?

            Déjense ustedes de charangas y de presidir espectáculos populares , y dedíquense ustedes a controlar que el dinero de los ciudadanos no tome caminos distintos a los de maximizar el bienestar social de los ciudadanos de Carcaixent.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here