Prop de 400 curtmetratges en el II Festival K-lidoscopi 2013 de Cullera

0
291

Després de l’èxit de participació de la passada edició amb més de 400 curtmetratges, el II festival nacional de curtmetratges k-lidoscopi 2013 que organitza l’associació cultural k-lidoscopi de Cullera rep prop de 400 curts a concurs entre ficció, documental i animació.

L’associació cultural de Cullera projectarà del 19 al 27 d’abril en l’auditori del mercat de Cullera els curtmetratges seleccionats per a participar en esta II edició del festival.

El pròxim 19 d’abril el Conservatori de Música de Cullera es convertirà en l’escenari de l’obertura del Segon Festival nacional de curtmetratges, k-lidoscopi 2013. El festival obrirà les seues portes amb un espectacle de cine mut amb música en directe a càrrec de la companyia Jamelia, música en escena.
Música per a Buster Keaton, és un espectacle de cine mut amb música en directe en el que es recrea l’ambient i la manera amb què s’exhibien les pel·lícules en les sales de cine.
Segons explica la companyia, “Al fer-ho descobrim una nova manera de sentir la música a través de les imatges. Les nostres melodies aconseguien omplir de vida la pantalla i es mesclaven amb les rialles i emocions del públic, creant una experiència que, encara que d’un altre temps, resultava nova i sorprenent”.

El Dissabte dia 20, també en el Conservatori professional de música de Cullera, es projectarà el llargmetratge documental “Els ulls d’Ariana”.
El documental del realitzador valencià Ricardo Mácian és un treball arriscat i compromés que ha anat aconseguint diversos reconeixements al seu pas per diferents festivals internacionals i que ens proposa un joc metalingüístic entre el cine, la cultura , el fanatisme i la por.
Macián va conéixer el fet de la crema de pel·lícules a Afganistan mentres treballava de corresponsal en aquell país, i va ser llavors quan va fer amistat amb un grup de treballadors de de l’Afghan Films.
El documental ens compta com un grup de professionals del cine enamorats del sèptim art van fer tot el possible per preservar de la destrucció les pel·lícules i material cinematogràfic que contenia l’edifici en el període talibán.
Entre els curtmetratges presentats a concurs el festival comptarà en esta edició amb la presència de les millors produccions nacionals entre les que es troben el premi goya al millor curtmetratge de ficció per “Aquel no era yo” del realitzador Esteban Crespo.
El curtmetratge ha rebut una gran quantitat de premis i mencions nacionals i internacionals en el seu trajectòria.
Altra de les produccions destacades que participen en esta edició, també nominada als goya 2012 és “LA BODA” de la realitzadora Marina Seresesky.
La boda, que compta amb un ampli palmarés nacional i internacional, com Third Prize International Category International Short Film Festival of Índia ISFFI o Premi del Públic del Festival de Curts de Puerto Rico, compta la història de Mirta, una cubana que viu a Madrid i, com moltes immigrants, treballa en la neteja. A les sis de la vesprada es casa la seua filla, però res ix com ella planeja. Arribar a eixa boda és mes difícil del que pareix.
També en la secció de ficció del festival es podrà veure el curtmetratge de Mario de la Torre, “Fam”, curt nominat al Méliès d’Or al millor curtmetratge de cine fantàstic Europeu i Best editing nomination – Malta Short film Festival, entre altres premis i nominacions.
“THE ACROBAT” de Gerardo Herrero, Premi Telemadrid / la otra (2012) i Best director Soundub Film Festival (2012) és la història d’un suïcidi. La narració aborronadora de com la vida a vegades ens dóna una galtada i ens deixa sense opcions. De com de fort siga eixa galtada i en quin moment ens sorprenga depén el nostre destí.
“VOICE OVER” de Martín Rosete, Nominat al Goya com a millor curtmetratge, Gijón International Film Fest 2010 «Canal+ Award», Festival Internacional de Cine de Gijón narra tres situacions límit que en realitat són una mateixa.
En la secció de curtmetratge documental, el guanyador de la passada edició del festival de curtmetratges k-lidoscopi 2012, pel curtmetratge,

Cartell del Festival

“la broma infinita”, David Muñoz, es presenta novament al festival amb el seu nou treball, “Otra noche en la Tierra”.
La nit cau i la carretera d’El Caire s’inunda de taxis. “Fets pols”, com descriu David Muñoz, els vehicles naveguen per un Nil de terra “destrossat” que destil·la melancolia “per a contrastar amb la força dels canvis revolucionaris”.
Al més pur estil Direct Cinema, sense interferències, David Muñoz deixa constància de les preocupacions egípcies tan sols un temps després de l’inici de la seua Revolució.
La intenció del director és no intervindre en la realitat. No fa entrevistes, no participa en els diàlegs, no els orienta. Tot sorgix de forma natural. Únicament una càmera instal·lada en el taxi ho registra tot.

Altra de les produccions destacades és el documental de producció valenciana Falles 37 del director i guionista Óscar Martín. Falles 37, L’art en guerra, narra les especials circumstàncies en què es van organitzar les festes de les Falles, de caràcter polític i reivindicatiu, durant la guerra civil i la postguerra. Els monuments van ser utilitzats com a mitjà de propaganda per ambdós bans.

El documental, que compta com a narrador amb la veu de l’actor José Sagristán, relata com, després d’esclatar la Guerra Civil, un grup d’intel·lectuals i artistes plantegen la creació d’unes falles antifeixistes, reivindicant d’esta manera el sentit més crític i transgressor de la festa.
Óscar Martín, en la seua obra, ha recreat en infografies 3D, gràcies als esbossos que es conserven de l’època, les quatre falles antifeixistes que finalment no es van arribar a plantar l’any 37.
El festival comptarà, en la secció oficial, amb el curtmetratge, “Una història per als Modlin”, premi Goya al millor curtmetratge documental 2012.
El documental del realitzador Sergio Oksman se centra en les figures d’Elmer, Margaret i Nelson Modlin. Després d’aparéixer com a extra en el clàssic del terror La llavor del diable, de Roman Polanski, Elmer va fugir amb la seua dona i el seu fill a Espanya. Tancats en un pis fosc del centre de Madrid, Margaret es va dedicar a pintar l’arribada de l’Apocalipsi, prenent Elmer i a Nelson com a models. Així va ser durant trenta anys, fins que la mort els va sorprendre quasi al mateix temps. Un dia de 2003, centenars de fotografies i documents íntims de la família van aparéixer tirats en la vorera com un trencaclosques, donant així origen al curt.
Des que va iniciar el seu recorregut per festivals al maig de 2012, Una història per als Modlin ha estat present en quasi mig centenar de certàmens nacionals i internacionals, i ha guanyat una vintena de premis, entre els que destaquen els obtinguts en els festivals de Karlovy Vary, Varsòvia, New Orleans, Vila do Comte, DokumentART, Festival dei Popoli, Documenta Madrid, MiradasDoc, Zinebi, l’Alternativa o Alcine, entre altres. Una Història per als Modlin se suma també a la presència espanyola en el Festival de Sundance 2013.

Tallers audiovisuals

Monxo Armendariz
El II festival de curtmetratges compte enguany com a novetat amb 7 tallers audiovisuals que s’impartiran durant la celebració del festival en el conservatori professional de música de Cullera i l’Hotel Cullera Holiday.
Els tallers, dirigits a totes aquelles persones interessades a ampliar la seua formació audiovisual estan impartits per professionals de reconegut prestigi en matèries com a direcció, doblatge, so directe, postproducció de sèries de ficció, documental, moviments de cambra amb steadycam i cap calent i música per a cine.
El festival a més compte enguany amb la presència del director navarrés Montxo Armendáriz.
Armendariz, que impartirà un taller d’interpretació davant de cambra per a actors professionals, ha sigut guardonat en dos ocasions amb el premi Goya i nominat a l’Oscar a la millor pel·lícula estrangera per Secrets del cor (1997).
Armendáriz va estrenar l’any 2011, No tingues por, una història sobre les seqüeles dels abusos sexuals en la infància. Michelle Jenner dóna vida a la protagonista, i junt amb ella figuren en el repartiment la parella formada Betlem Roda i Lluís Homar.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here