

Hi han collidors que només cobren a raó de 5 euros l’hora, després de pagar-se tots els gastos que li genera la seua jornada de treball. És tracta d’una «situació d’esclavitud» que segons el secretari d’Agricultura del PSPV, Francisco Rodríguez, someten les Empreses de Treball Temporal (ETT) als jornalers del camp, especialment als collidors. Rodríguez, junt la responsable socialista d’Ocupació i el secretari comarcal, Robert Martínez s’han reunit hui a Alzira amb sindicalistes de CCOO i UGT per analitzar la problemàtica agrícola en la Ribera.
En els millors dels casos les ETT paguen «la meitat del salari» estipulat pel conveni del sector, asseugren els socialistes. Rodríguez ha resaltat este matí a Alzira «la desídia» del Consell en esta matèria donat que sols hi han quatre inspectors de treball a la província de València per a controlar tot el sector laboral.
Espanyols, No
El PSPV lamenta que, tal i com està estipulat, no retiren la llicència a les ETT que incorren en ilegalitat. Segons Rodríguez, «apenes el 10% de les denúncies són estudiades» i ha afegit que «des de l’aprovació de la reforma laboral no hi ha cap tipus d’escrúpol».
Ilegalitat que en molts casos es tradueix en no cotitzar a la Seguretat Social bona part dels treballadors contractats. La situació ha arribat en alguns casos a tal extrem que en alguna empresa de la Safor han penjat el cartell,»Espanyols, No», donat que els emigrants són més vulnerables davant les contractacions fraudulentes.
http://www.youtube.com/watch?v=ZarvLi7fsKY
Así esta este gran fraude ,que esta rompiendo el sistema de vida de la comunidad durante siglos.