L’Alcúdia aprova 2 mocions a favor del manteniment del Metro i contra l’augment de tarifes

0
284
Estació de l’Alcúdia

El plenari de l’Ajuntament de l’Alcúdia aprovà, amb l’abstenció del PP, 2 mocions relacionades amb Metrovalencia, per una part una moció de Compromís per l’Alcúdia contra el nou augment de tarifes i per altra una conjunta de Compromís i el PSOE a favor del manteniment i millora de la Línia 1. La primera critica la pujada desmesurada de les tarifes del transport públicque s’ha produïta partir de l’1 de setembre.

Aquesta és la segona pujada que es produeix aquest any, ja que l’1 de gener es van incrementar les tarifes de Metrovalencia per damunt del 5%, superior a l’augment de l’IPC. A més es va suprimir la targeta jove mensual que contava amb una reducció d’un 25% sobre la tarifa normal. Ara, amb l’excusa de l’augment de l’IVA, l’Agencia Valenciana de la Mobilitat aprova un nou augment, que en el cas de l’Alcúdia, *suposarà respecte al preu de fa tant sols 8 mesos, un augment del 17’8% per al bitllet  d’anada i tornada, el 10’3% per al bo de 10 viatges, el 14’6% per a la targeta mensual o el 52’8% per als joves.

A més el canvi arbitrari d’Aeroport de zona B a zona D, suposarà per als veïns i veïnes de l’Alcúdia un increment del bitllet senzill d’un 50% i del bitllet d’anada i tornada d’un 64’4%. Aquests augments van acompanyats d’una reducció de la qualitat, ja que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, en la renovació de la Carta de Serveis de Metrovalència, rebaixa el compromís de puntualitat del 94% al 90%, el de neteja de trens i estacions del 100% al 95% i el d’atenció a reclamacions del 100% al 90%. *La moció demana el manteniment de les anteriors tarifes i, per tant, la no aplicació de la pujada de l’IVA, així com la recuperació de la targeta mensual jove amb una reducció del 25% sobre la tarifa general.

La segona moció mostra el frontal rebuig municipal a qualsevol nova decisió de Ferrocarrils de la Generalitat que implique suprimir la freqüència dels trens diaris en la línia 1 de FGV o, en el pitjor dels casos, la supressió dels serveis en eixa línia, i insta al Govern de la Generalitat al manteniment i millora de la línia 1 de Metrovalencia.

Igualment es proposa la creació d’una coordinadora de pobles afectats per les mesures de FGV que reivindique de manera conjunta el manteniment i millora de la línia 1. Les explicacions donades verbalment per la Conselleria d’Infraestructures de no contemplar «a dia de hui» el tancament de la línia, no convencen a l’Alcúdia, que es tem que l’ERO que afectarà a 500 treballadors, quasi la tercera part de la plantilla, portarà supressions de línies o reducció dràstica dels serveis prestats.

Les afirmacions realitzades per la Consellera, en el sentit de que en algunes línies es més rendible pagar un taxi, apunten en aquest sentit. La supressió del trenet, suposaria un retorn al segle XIX i significaria una agressió sense precedents en matèria de transport públic, deixant al 30% de la població, que no disposa de cotxe propi, abandonat a la seua sort.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here