Conclusions de la reunió celebrada el 17/09/12 al CP «El Castell» de Corbera:

1. Es fa una valració negativa del començament de curs. Els impagaments als centres continuen ( exemple: Col.legi Carrasquer de Sueca 50.000€, El Perelló més de 19.000€, L’Alcocera de Polinyà de Xúquer uns 12.000 o el mateix de Corbera uns 31.000€…), en alguns centres tenen una ratio elevada, a altres encara no han arribat els mestres sustituts de baixes llargues, encara estan fent-se matriculacions i s’està notant un traspàs d’alumnes de pobles xicotets a concertats de Sueca.
Hi ha preocupació pel futur de molts menjadors escolars per l’impagament de les beques i els deutes a les empreses de càtering, per la mateixa reducció d’aquestes i la indefinició en la regulació de les «fiambreres». També es constata molta preocupació en l’assumpte dels bo-llibres doncs les famílies que no han tingut ajudes d’ampes o ajuntaments han hagut de fer front a una gran depesa.
També es fa una crítica a la reducció de personal la qual cosa està afectant a alguns col.legis menuts de la comarca pel que fa sobretot als mestres especialistes ( EF, Música o Anglés). La plataforma veu amb preocupació el futur d’aquestes escoles.
2. Mobilitzacions: s’acorda repartir el tríptic elaborat per la plataforma a totes les famílies al llarg d’aquest mes i es recolza la propera manifestació d’educació convocada per sindicats i moviments esducatius per a aquest dissabte 22 de setembre a les 18h des de Sant Agustí a València. La Plataforma durà pancarta propia: hem quedat un poc abans de les 18h davant l’IES Lluís Vives a nivell de la boca del metro.
3. FESTA REIVINDICATIVA A CORBERA del 21 d’0ctubre: – El lema serà: «L’educació és una inversió, no una despesa». – S’anima a tots els centres ( Primària i Secundària ) de la comarca a participar. És demana a cada centre l’elaboració d’una pancarta amb una reivindicació concreta ( potser del tamany que es vulga i es demana creativitat ). Aquestes pancartes serviran per a la cercavila que es farà a partir de les 10:30h pel poble. – L’artista corberà Enric Banyuls ha preparat un mural amb el lema de la festa que serà pintat pels xiquets i xiquetes dels diferents centres a l’hora assignada per l’organització.
– Hi haurà actuacions i tallers. La data límit per a confirmar la participació d’un centre és divendres 28 de setembre. L’ampa de Corbera i l’Ajuntament necessiten saber amb antel.lació quanta participació hi ha per qüestions logístiques ( espais, aparcaments, taules… ) i d’organització.