La Societat Musical Turisense guanya el primer premi del Certamen Internacional de València

18
323

La Banda de Turís anit en la seua actuació al Palau

Un gran dia per a Turís. La seua banda, la Societat Musical Turisense, va conseguir anit el major èxit de la seua història al conquerir el Primer Premi del Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, en la Primera Secció.

La banda dirigida per va obtindre del jurat un total de 377,5 punts. En  segon lloc va quedar la Banda Artística de Merza, amb 355,5 punt i en tercer lloc el Cercle Catòlic de Torrent amb 344 punts.

Els músicsde Turís interpretaren de forma magistral l’obra obligada, «The Rise of the Phoenix» (1.- Lacerated heart, 2.- The man I want to be, 3.- New Times) de Teo Aparicio Barberán.

Pero sens dubte l’execució de l’obra lliure, de màxima dificultat, va ser fonamental per a aquest guardó. I es que «Extreme Make-Over» de Johan de Meij es una obra de màxima precisió.

Turís va ser anit una gran festa, i es que el treball que han fet a llarg d’aquestos mesos ha segut fonamental.

Celebración de la banda de Turís

Riberaexpress


18 Comentarios

  1. FELICIDADES DE PARTE DE UN EXMUSICO DE LA SOCIEDAD FILARMONICA DE PILAS (SEVILLA), DE DONDE ERA DIRECTOR D. JOSE VICENTE MICO ALVAREZ Y VECINO DE ANTELLA, EN LA CUAL TENGO MUY BUENOS AMIGOS UNO ENTRE ELLOS LLAMADO JOSEP SALES ESCRIBANO, BUEN CLARINETISTA Y MEJOR PERSONA, ES EL EL QUE ME HA MANDADO ESTA INFORMACION Y ME HE ALEGRADO MUCHO SOY UNA GRAN BANDA Y OJALA POR AQUI LA MUSICA SE LLEVASE ALGO MAS COMO POR ALLI, UN SALUDO Y FELICIDADES

  2. Buenas, soy músico de la asociación musical canalense de canals. Creo que lo que paso ayer en el certamen es bochornoso. Bochornoso para turis, para el propio certamen, para el jurado, y para todo aquel amante de la música q ayer fué al palau. Quiero aclarar, que no tengo nada contra la banda de turis, me parece una buena banda, pero ayer, no fué la justa vencedora del certamen, ni por asomo, y el que defienda lo contrario se equivoca. No pretendo decir q la vencedora del certamen debería haber sido canals, porque no soy imparcial; pero después de escuchar todas las bandas ayer, una cosa era evidente: que habían 2 o 3 bandas por delante de turis de forma clara e inequívoca, merza, tocó mucho más, e incluso torrent. No voy a hablar de mi banda porque creo que no hace falta, el que fué ayer al palau, la vio en directo. Creo q sólo había una banda ayer por detrás de turis, moncada, que estuvo flojita. Es una pena que se manipule y distorsione tal fiesta de la música de banda valenciana.

    • De canals teníes que ser. Els de Canals guanyareu un certamen competint contra la banda de Real, en el qual vos varem fer la ralla al mig, aixina que ara fes el favor de callarte la boqueta, supose que estarás indignat perque enguany no eu guanyat. Pos be, si no estás d’acord amb el jurat, pots fer-los una reclamació formal a ells mateixa. No crec que tingues perque comentar ací res. ¡Qui no vullga pols que no vaja a l’hera!

  3. Te puedo asegurar y confirmar querido amigo canalense que para el pueblo de Turis y mucho menos para la Sociedad Musical Turisense es bochornoso llevarse un primer premio del Certamen Internacional de Bandas. Si para ti lo es, yo empezaría a preocuparme. Resumiendo, Turis se llevó el primer premio por la magnifica interpretación que realizó ayer en el Palau.

  4. Hace unos añitos, la banda de Turis tenía muchas menos plazas que ahora y nos presentamos a la segunda sección de la Diputación, se presentaban grandes bandas y afamados directores, bandas que eran favoritas para todos esos grandes melómanos y entendidos que califican de bochornosas las actuaciones de los demas. Y mira por donde va i gana la banda de Turis. Madre mia, la que se montó, exactamente igual que ahora, ¡¡queremos ver las actas, el jurado esta comprado, los premios repartidos, humillante para la música valenciana, los de Turis han comprado al jurado (no se sabe si fue con dinero o con jamones), pero Turís, ¿quien son esos?,¡¡¡. Estimados amigos, lo que no sabeis vosotros es que en Turís tenemos un gran secadero de Jamones y enviamos gran cantidad de ellos a todos los musicos profesionales de toda España por si en alguna ocasión los llaman a ser Jurado de un certamen, asi están todos controlados. El resultado es evidente, Turis, primer premio y si el jamón estava un poco rancio que es raro, pues el segundo. Igual esto no te ha echo mucha gracia, amigo canalense, pero te aseguro que menos me ha echo a mi lo que tu has puesto. Ale, a segir intentandolo, que sois una gran banda y seguro que ganais (claro esta, siempre que no coincidais con los de los jamones).

      • Jajajaja, que t’ha paregut. Este de Canals nos esta poniendo a caldo en todos los sitios donde puede comentar algo. Xe quin tio mes resentit. Si hubieran ganado el segundo o tercer premio, pues aun lo comprendería, pero si no heu arreplegat ni el soll, bonico. Ja esta be home, acepta el resultat i tira avant, ja es vorem les cares a altre certamen, no pateixques.

  5. Canali, para mi que tu debes ser Lorin Maazel, o quizás Claudio abbado y… ya puestos podrías ser Leonard Bernstein, o eso te crees tu, je,je, lo bochornoso es criticar como lo has hecho tu, unido al ridiculo.

  6. Canalí, les trompetes en Vicent Campos tapaveu a tots, no deixaveu eixir als soliestes. Això no et vares donar conte??? A voltes este tipo de musics resten mes que sumen van a la seua bola….crec que no va fer ningún piano en tota l’obra obrligada, anava de xulo a lluir-se en els solos i poc mes.

    Després, la bronca en el hall del palau que li tirà el compositor de l’obra obligada a Campos, això heu verem tots els que estavem allí….algo mal havieu fet. A part que la interpretació de l’obra lliure vostra crec que va ser un poc rollera, algún membre del jurat no parava de badallar…

    En Turis vaig sentir coses que en la resta de bandes no, ahi va estar la diferencia. I per últim, la gran ovació que s’emporta la banda, la gent en peu….i no tots eren de Turis. Merescuda en tots moment. Algo be havien fet!!

    • Turis toco con diferencia mejor q las demas bandas pero no lo hicieron nada mal las demas bandas. I si tan mal os sienta perder pues no concurseis i no perdereis

  7. En primer lloc felicitar a la banda de Turis pel premi aconseguit, ja que no tots els anys es consegueix un guardo d’aquest tipus. Ara be el que es negar la realitat es el fet que a criteri de la gent que escolta totes les bandes tant al palau , la tv en internet i la radio Turis no eixicom a guanyadora ni molt menys, i negar aixo es negar la evidencia. De totes formes enhorabona i que ho disfruteu, jo escoltare totes les gravacions quant estiguen per estar segur de les sensacions quant vaig eixir del palau.

    • Respete la teua humild opinió, pero els que deliberen son els membres del jurat, i mai estem contents perque sempre volem tots el primer premi.
      La banda de Real, en segona secció va estar espectacular i no va guanyar perque vam competir contra uns gran professionals com els belgues, sense deixar de costat a les altres bandes que no he tingut temps per a escoltarles, pero segur que també faríen molt bona faena, en especial la de rafelguaraf que m’han comentat que sen varen ixir. Tots volem un triumf, i el triumf el tenim en vore que les bandes de la comunitat valenciana, seguixen lluitant per anar avant i eu aconseguixen, açó es un gran triumf i entrar en la guerra per un premi que no tens ni per a comprar bon instrument me pareix deplorable.
      Vixca la música, i vixca Valencia

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here