
El president de la Generalitat i del PPCV, Alberto Fabra, ha agraït al portaveu del grup parlamentari popular en les Corts Valencianes, Rafael Blasco, el «sacrifici» d’apartar-se «momentàniament» de les seues funcions «per a no eclipsar el debat parlamentari», després que este dimarts la jutgessa que instruïx la causa pel presumpte frau en les ajudes a la cooperació considerara que es podrien imputar a Blasco «fets de naturalesa delictiva» quan estava al capdavant de l’extinta Conselleria de Solidaritat i Ciutadania.
Fabra ha assistit a l’habitual reunió del grup parlamentari del seu partit en les Corts abans de la celebració del ple de la cambra. Esta reunió, que ha començat a les 10.00 hores, ha tingut lloc a la sala Vinatea i Fabra ha estat flanquejat pel secretari general del PPCV, Serafín Castellano, i a l’altra banda per Blasco, segons han explicat a Europa Press fonts del grup popular.
El president de la Generalitat ha explicat la situació després que la jutgessa hi haja sol·licitat a les Corts l’acreditació que Blasco és diputat, i per tant aforat, abans d’una presumible imputació en el cas de cooperació, ja que la instrucció correspondria al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
EP