La Mancomunitat de la Ribera Alta ofereix el nou servei d’Oficina d’Informació al Consumidor (OMIC)

0
812

Mancomunitat de la Ribera Alta a Alzira

Els municipis de la Ribera Alta que no compten amb un servei propi d’oficina d’informació al consumidor ja poden gaudir de l’OMIC de la Mancomunitat que s’ha posat en marxa este mateix mes d’abril.

Es tracta d’un servei gratuït d’informació i orientació al consumidor que tindrà com a funcions la informació, ajuda i orientació als consumidors i usuaris per a l’adequat exercici dels seus drets i, entre altres, podrà rebre queixes, denúncies, reclamacions i iniciatives, i tramitar-les pel procediment que siga aplicable davant les instàncies competents.

Segons el president de l’ens comarcal, Cristóbal García,  la Mancomunitat posa  a disposició dels ajuntaments de forma gratuïta el seu personal especialitzat en qüestions legals per atendre i fer de mediador en els problemes dels consumidors i usuaris amb les empreses, així com per a difondre campanyes d’informació i formación dels ciutadans.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor també podrà dur a terme, en coordinación amb la Generalitat Valenciana, inspeccions i controls sobre els productes, béns i serveis del mercat que puguen suposar un risc o abús per als usuaris. Garcia assegura que tot són avantatges per als ajuntaments que vulguen sol·licitar este servei itinerant, ja que només han d’aportar unes dependències municipals adequades per a l’atenció dels usuaris i la Mancomunitat s’encarrega de la resta. Es tracta -continua el president de la Mancomunitat- d’un servei bàsic que protegeix els consumidors front a possibles situacions d’indefensió o abús.

Els productes que més queixes i reclamacions solen generar en els compradors són els subministraments (aigua, electricitat, gas i telèfon), els serveis (assegurances i transports) i  els béns de consum (electrodomèstics, cotxes i roba).

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here