Professors i sanitaris de la comarca de la Ribera s’han concentrat este migdia massivament contra les retallades decretades per la Generalitat

1
145
Mestres del col.legi Heretats de l'Alcúdia
Concentració de sanitarias a Alzira

Les portes dels centres escolars i dels instituts de la comarca han sigut els escenaris de les protestes protagonitzats per mestres i professors davant les retallades dels seus emoluments aprovades pel Consell.

«No hi ha dret que els docents paguem la mala gestió i el malbaratament dels diners públics com l’aeroport destinat a criar conills de Casstelló» ha manfestat este migdia a Riberaexpress un mestre del col.legi públic Tirant lo Blanc.

La majoria dels docents patiran retallades de «entre 100 i 300 euros, però el més greu és que afecta de manera diferent a cadascú, ho han fet molt hàbilment per dividir-mos» lamentava un dels concentrats, tot i que la concentració de 5 minuts ha tingut un seguiment quasi unànim.

D’altra banda les organitzacions sindicals del sector sanitari públic han convocat el personal del sector a manifestar el seu rebuig a les mesures del Govern Valencià, que afecten greument a les retribucions, condicions laborals i a la qualitat del servei sanitari, i a exigir també la depuració de responsabilitats al Consell,

Les concentracions han sigut de 5 minuts a la porta dels centres de treball, i segons les nostres informacions prop de 200 treballadores i treballadors s’han concentrat repartits en tots els centres xicotets i grans del departament, segons CC.OO.

Argumentos de la protesta:

–         Congelación salarial.

–         Incremento de las retenciones del IRPF.

–         Eliminación de las aportaciones a los Planes de Pensiones.

–         Congelación de las Ofertas de Empleo Público.

–         Incremento en 2’5 horas la jornada laboral semanal.

Así como otras medidas que indirectamente también les afectan a todos y que son otra suma de recortes a nuestros derechos laborales y sociales.

Nuevas movilizaciones

Los sindicatos han convocado para el próximo jueves 19 de este mismo mes a los sectores de sanidad y autonómicas a concentrarse de 10 a 11 hs. en la puerta de estos centros y como colofón de esta primera campaña se está convocando a todos los trabajadores de los servicios públicos afectados por los recortes del Consell a una manifestación a celebrar en Valencia el próximo jueves 26 de enero, a las 18’30 hs.

En la concentración a las puertas de Ayuntamiento de Alzira, la Secretaria de Organización de la FSP UGT Comarcal, Ana Pérez ha declarado “nuestra defensa de unos servicios públicos universales, accesibles y de calidad pues son la base del estado de bienestar y responden con eficacia a las necesidades de las personas sobre la base del principio de igualdad”. Por su parte el Secretario General de UGT Comarcal, Pepe Esteve, ha puesto en énfasis en que “el desequilibrio fiscal es injusticia social y nuestra fiscalidad actual hace a los ricos más ricos y al resto más pobres, por eso es necesario avanzar hacia un modelo tributario progresivo y solidario que permita incrementar la capacidad recaudatoria del Estado, de las Comunidades Autónomas y de los Ayuntamientos, actuando sobre el Impuesto de Patrimonio, el Impuesto de Sociedades y que además persiga el fraude fiscal»

1 Comentario

  1. ¡Sí Señor! ¡Por lo menos que sepan lo que pensamos de su nefasta gestión! ¡¡¡ELECCIONES AUTONÓMICAS YA!!!

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here