El PSOE crida a la mobilització contra el macroabocador de Guadassuar i anirà als tribunals si hi ha hagut prevaricació

3
184

Concentració en Guadassuar contra el macroabocador

Els responsables polítics socialistes de la Ribera Alta i Baixa han oferit aquest matí una roda de premsa per a mostrar el més enèrgic rebuig al macroabocador que el Consorci Ribera-Valldigna, i concretament l’alcalde de Guadassuar, vol instal·lar en aquest terme municipal.

L’alcalde de l’Alcúdia, Robert Martínez, va assenyalar que la convocatòria del ple del consorci del passat 22 de desembre es va fer de forma «improvisada i sense informació». Martínez va explicar que és necessari que es faça  aquesta instalció però «sempre des d’el consens i en el lloc menys nociu. El que no pot ser és que l’alcalde de Guadassuar alce la mà i diga per a mi».

Robert Martínez també va cridar a la mobilització social, però va incidir més en els aspectes jurídics del projecte. «Si hi ha prevaricació en la forma del contracte anirem als tribunals, a més l’alcalde de Guadassuar va modificar el PGOU, en contra de l’opinió del secretari municipal, perquè es puga situar l’abocador en aquest polígon».

«Volem que una empresa independent faça un estudi per a veure què terme municipal puga albergar l’abocador i la planta de rebutjos, perquè els residus dels 53 pobles els hem de gestionar nosaltres», va recalcar.

Els dirigents de socialistes de la Ribera en roda de premsa

També va assenyalar que tant la planta de voluminosos com l’abocador estan a escassos metres de la Sèquia Real i a un 1 quilòmetre de l’Alcúdia i Massalavés. A més, aquest terreny, segons la Generalitat, té un alt risc de filtracions i està a 1 quilòmetre d’un PAI de 3.000 habitatges.

Estudi hidrològic

Per la seua banda, el diputat autonòmic, Francesc Signes, va advertir que aquest «macroabocador albergarà totes els rebutjos de la Comunitat Valenciana», per què l’área metropolitana no té on abocar. Signes va instar al fet que es faça un estudi hidrològic per a escollir el lloc idoni per a l’abocador i sempre «des de la negociació, el pacte i el consens».

Signes també va acussar al PP de la «nefasta gestió que ha fet dels residuos» i presentará una proposta no de llei a Les Corts per a que s’insta als representants de la Generalitat en el Consorci (un 20%) per a que canvie de posicionament i que es demane un estudi independent per a vore l’ubicació del marcroabocador.

No al cementeri nuclear de Zarra

D’altra banda, Signes va reafirmar el seu total rebuig al fet que s’instal·le a Zarra el cementeri nuclear, després que avui El Periódico de Catalunya publicara que «el Govern de ZP recomanara a Rajoy que done aquesta instal·lació a Zarra».
En aquest sentit Signes va exigir a Fabra i a la consellera Bonig  que es pronuncie amb la mateixa contundència de rebuig que el PSOE.

Riberaexpress

3 Comentarios

  1. El caso es que el tratamiento de los residuos sólidos urbanos -a los que habría que añadir los residuos líquidos (tales como aceites de fritura, por ejemplo) y también gaseosos (como aerosoles)- es la gran asignatura pendiente del proceso industrial y del consumo humano. La revolución industrial concluirá no por el progreso y desarrollo definitivo de la tecnología informática, sino por la solución armoniosa de los residuos con el entorno ecológico, cuando se dedique el mismo tiempo de trabajo en la obtención de un producto como en la desaparición del mismo.

  2. El problema del PSOE es que aún cree que esta en el poder y quiere que todo pase por sus manos, señores con ustedes no se tiene que negociar nada, ustedes ya no GOBIERNAN. Solo saben divididir y crispar.

    Si en mi localidad quisieran instalar ese Vertedero y con ello la tasa de paro bajara notablemente, no es eso bueno? Tambien decir que mas que un Vertedero será una planta de reciclaje, y que de la basura que tiramos se puede reutilizar el 99% del material.

    Aqui es mucho producir y poco reciclar.

  3. Sr katamotz
    Deduzco, sin investigar demasiado, que usted no se vería afectado por la instalación de este macrovertedero «MACROMERDER» el qual según el alcalde de Guadassuar, convertiría la zona en un sitio bonito y ecológico. Pero en ningún momento ha anunciado que ubicaría su lugar de residencia encima de la enorme balsa de mierda que tanto dinero le aportaría a ÉL en caso de que se construya.

    Al mismo tiempo, no se si se ha dado cuenta de que esto no es una cuestión política, es claramente un tema de bienestar y salubridad, es decir, poder vivir en las mismas condiciones que a usted también le gusta. Dice usted que sería una planta de reciclaje, pero entonces ¿para que es el agujero de 120.000 m2 y de más de 30 metros de profundidad? ¿para hacer una piscina macro-olímpica? venga ya entérese bien y deje de pensar en gaviotas y otras historias políticas, que de lo que se trata es algo muy serio que además implica y condena a problemas y riesgos de enfermedades a nosotros y nuestro hijos durante mínimo 20 años más (llevamos ya 21 años soportando la actual planta). Déjeme que me ría de » Si en mi localidad quisieran instalar ese Vertedero y con ello la tasa de paro bajara notablemente, no es eso bueno?» La planta de reciclaje como mucho podría dar una decena de puestos de trabajo. Si comparamos, daríamos mal vivir a más de 30.000 personas por unos cuantos puestos de trabajo, mmm… creo que resulta un poco desmesurado el justificar la construcción de esta barbaridad por esa causa, está claro que es más una cuestión de dinerito.
    Esta claro que si hay que dar solución a los residuos, que se busque y se de posibilidad a cualquier municipio para que pueda aportar su propuesta de ubicación, así como se compruebe que va a ser el lugar más idóneo. Y que no dependa del mismo de siempre, que como tiene un término municipal con posibilidad de enviar la mierda al vecino y sacar él los beneficios, sea el que proponga, dicte y a callar todos. Por cierto, yo no se usted, pero yo reciclo todo lo que entra en mi casa, y encima le pago al consorcio «gracias al Sr. Pinorro» una tasa bastante elevada para el tratamiento de residuos, o sea, a pagar a taparme la nariz, y a respirar mierda por la boca.
    Ya está bien.

    NO AL MACROABOCADOR!!! NO AL MACROABOCADOR!!!
    NO AL MACROABOCADOR!!! NO AL MACROABOCADOR!!!
    NO AL MACROABOCADOR!!! NO AL MACROABOCADOR!!!

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here