El PP d’Algemesí defensa l’actual peatge de l’AP-7 davant el canvi d’ubicació reclamat pels empresaris d’Alzira

0
479

L’autopista del Mediterrani, també anomenada AP-7, és un eix viari que comunica tota la costa mediterrànea peninsular des de la frontera amb França  fins Algecires. Esta via forma part de la Xarxa de Carreteres Europees coneguda com E-15. Així mateix l’AP-7 adquireix un paper fonamental i insubstituïble en la vertebració territorial d’Espanya.

La Comunitat Valenciana ocupa una posició geoestratègica clau en el sud de l’Europa Occidental, a la vora del Mediterrani, pròxima a grans grups econòmics de la Península Ibèrica com ara Madrid i Barcelona, així com la seua  importància econòmica en l’arc Mediterrani. Un eix que des d’ara es vorà més reforçat pel pas del Corredor Mediterrani. Eixa posició geoestratègica es traduïx en avantatges competitius per al teixit econòmic valencià.

Avantatges peatge actual

De igual manera, el peatge d’Algemesí és clau per al desenvolupament industrial i econòmic de les poblacions de la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Actualment este peatge és un canal d’entrada i eixida estratègic tant per al polígon industrial d’esta ciutat com per als polígons de les poblacions veïnes;  s’evita d’esta manera el trànsit rodat de camions per dins les poblacions  gràcies a la existència de la variant d’Algemesí, la qual suposa una connexió ràpida i fluïda per a la resta de poblacions de la Ribera Alta i Baixa amb l’AP-7.

Al mateix temps, este peatge suposa una via de connexió per al veïns, veïnes i turistes que en determinades èpoques de l’any necessiten desplaçar-se per vies menys saturades.

Mantindre el peatge de la AP-7 a Algemesí suposa molts avantatges i entre ells també cal remarcar,  el futur pas de la CV-50 per l’accés nord d’Algemesí pròxim al peatge, el qual suposarà una major accessibilitat a la autopista i més facilitat per als usuaris de ambdós vies, tant de la CV-50 com de la AP-7.

Lliberalització tram Silla-Algemesí

Ara bé, davant la greu situació econòmica que patim en l’actualitat, alliberar tota l’AP-7 en estos moments suposaria per a l’economia estatal una forta càrrega econòmica que perjudicaria encara més la situació crítica de l’economia espanyola; i més si cap, si l’explotació i manteniment d’esta autopista està  a càrrec d’una empresa concessionària que té un contracte vigent fins a 2019. A falta de 7 anys per a la finalització d’esta concessió, rescindir-lo suposaria un cost elevat per la indemnització corresponent a la empresa concessionària. Amés implicaria dur a l’atur a una gran quantitat de treballadors dels que molts d’ells son famílies d’Algemesí.

Per tot açò el grup popular entén que no és el millor moment  per a exigir l’alliberament total de la AP-7 però si és una necessitat proposar al Ministeri de Foment estudie la lliberalització per trams que milloren punts conflictius o saturats de trànsit rodat; incloent la lliberalització del tram Silla – Algemesí.

Proposta al ple

  1. Instar al Ministeri de Foment per a que la ubicació  del peatge sur de la AP-7 actualment situat en Silla es trasllade al peatge d’Algemesí, atenent a les recomanacions del projecte TYPSA presentades per este ajuntament.
  1. Informar al mateix Ministeri que una vegada finalitzat el període concessional a la empresa que actualment gestiona l’AP-7, lliberalitze esta autovia passant a formar part de la Xarxa Nacional de Carreteres i tinga en compte l’estudi de fórmules per a la recol·locació dels treballadors i treballadores afectats per l’alliberament definitiu de la concessió esmentada.
  2. L'AP-7 al terme d'Algemesí

Moció del PP d’Algemesí

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here