EU d’Algemesí reclama alliberar el peatge de l’AP-7 per evitar rondes de circumvalació a la N-332

1
210
L'autopista al terme d'Algemesí

Les instàncies polítiques locals, molts Ajuntaments pel qual travessa l’AP-7 com Bellreguard, Oliva, Palmera, L’Alqueria de la Comtessa, Gandia, Benissa, Ondara, Sagunt, i també Algemesí han aprovat al llarg dels anys mocions municipals mostrant la seua oposició a prorrogar la concessió més enllà del 2006. També entitats socials, sindicats i grups ecologistes han exigit moltes vegades l’alliberament de de l’AP-7.

Amb este mateix motiu es va formar a finals dels anys 80 la “Coordinadora Cívica del País Valencià A-7 sense peatge” que aglutinava distintes iniciatives locals, que de nord a sud, havien sorgit reivindicant l’alliberament del peatge per a fer servir este “supercaminal” com a ronda comarcal de les carreteres nacionals que, al mateix temps, que descongestionava el trànsit de les seues poblacions, s’evitaven noves desfetes del territori. Gent de qualsevol tipus de Vinaròs, Castelló, Sagunt, Sueca, la Safor, Ondara, Benissa i la Vila, ecologistes, d’esquerres, associacions de veïns, formaven esta coordinadora cívica que, durant més de 10 anys, fins a l’última i actual pròrroga, ha mantingut una de les lluites cíviques més sostingudes del poble Valencià. L’última mobilització general de la coordinadora, ja amb el PSPV-PSOE en la oposició es va realitzar amb el lema “2006, ni un dia més”. Després el Conseller d’obres públiques Luís Fernando Cartagena i el President Zaplana negociarien amb Aumar les condicions de la pròrroga de la concessió fins al 2019.

Manifestacions als peatges, negatives col·lectives a pagar, juís, visites a les autoritats autonòmiques i estatals, mocions municipals i parlamentàries, talls de carretera, etc… tots els mètodes han estat utilitzats per intentar l’alliberament. Alguna cosa s’ha aconseguit.

La lluita d’una de les coordinadores locals més actives, la de Sagunt, ha aconseguit el trasllat del peatge de Puçol fins a la zona nord de Sagunt, fent innecessària la ronda comarcal proyectada pel Ministeri de Foment per a la N.340 i evitant el trànsit que travessava la capital del Camp de Morvedre.

El manteniment del peatge de l’AP-7, un dels més cars d’Europa, fins al 2019 aguditza la demanda social d’una autovia alternativa i gratuïta paral·lela, que, en estos moments, entre València i Barcelona, ja està clarament definida en el mapa d’actuacions en la xarxa viària estatal que contempla el Pla Estratègic d’Infraestructures de Transport (PEIT). L’ocupació de la autopista entre Alacant i València-Vinaròs és de poc més del 50% de la seua capacitat i permetria l’absorció d’una bona part del trànsit de curt i mig recorregut que hui utilitza les N340 i N332.

En altres zones de l’Estat, la solució parcial adoptada a Sagunt per a evitar la construcció de una ronda comarcal ha estat més estesa.

Per això presentem aquesta moció per al seu debat i aprovació si escau aprovant el següent acord:

1.- Exigir al Govern Valencia així com al govern de l’Estat Espanyol inicie, el més aviat, les gestions per la liberalització de l’autovia AP7.

2.- Elevar la moció i el seu acord als grups polítics representats a les Corst Valencianes, així com també als grups polítics del Congrés de Diputats.

Pere Blanco -EU

1 Comentario

  1. Done el meu humil suport a la iniciativa i m’adherisc en lo possible a recolzar-la.
    Agrairia en fereu arribar, les accions que puc fer per aconseguir-ho.

    Anim i endavant!

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here