Els guanyadors de «Llegir en valencià, llegendes valencianes» visitaren els escenaris de les llegendes

0
557

Els guanyadors del concurs de la campanya «Llegir en valencià, llegendes valencianes», organitzada per la Fundació Bromera, feren dissabte passat, 1 d’octubre, una ruta literària pels diversos espais on transcorren algunes de les llegendes que durant les mesos de juny i juliol els lectors del Levante-EMV han pogut disfrutar junt al diari. La ruta literària  va comptar amb la presència de l’autor de les llegendes, Josep Franco i l’il·lustrador Francesc Santana.

El grup guanyador dels concurs Una ruta de llegenda va recórrer els principals espais on es desenvolupen algunes llegendes en les comarques del sud. La primera parada va ser Planes a la comarca del Comtat. Alli estigueren acompanyats pel cronista oficial de Planes, el periodista Alfons Llorenç, que els desgrana la història de la població i la llegenda de Les bruixes de Planes. La segona parada va ser la Cova de les Calaveres de Benidoleig en la Marina Alta on es desenrolla La cova de l’encantada. El tercer punt de la ruta va ser el castell de Benidorm des d’on el professor i especialista en literatura popular, Joan Borja, relata la història del cavaller Rotlan que es conta en el llibre L’illa de Benidorm.

Recordem que amb la campanya «Llegir en valencià» es donà a conéixer una selecció de les millors llegendes que recuperaran la tradició oral del nostre territori. De la mà de l’escriptor Josep Franco es publicaren una selecció d’històries tan conegudes com El dragó del Patriarca, La Delicada de GandiaL’Oroneta i el Rei Jaume, El miracle de Morella, Les desgràcies de Camot, en total una selecció de 13 llegendes. Històries il·lustrades pel també valencià Francesc Santana, qui ha posat cara als personatges.  La campanya «Llegir en valencià, llegendes valencianes» incloïa un concurs que setmana rere setmana plantejava una sèrie de preguntes en els diari Levante-EMV sobre cadascun dels tretze llibres de la col·lecció. Els guanyadors provinents de diverses parts del territori valencià- des d’Ibi a Almassora- han valorat gratament aquest premi que els ha permés apropar-se als escenaris llegendaris que previamet havien disfrutat amb la lectura.

La campanya d’animació lectora «Llegir en valencià, l’Alqueria Blanca» ha arribat a més de 300.000 lectors gràcies a la distribució dels 13 llibres de la col·lecció mitjançant el diari Levante-EMV. L’èxit aconseguit per la campanya de la Fundació Bromera ha sigut possible gràcies a la col·laboració de Levante EMV i el patrocini de la Fundació Bancaixa i l’empenta econòmica de la Generalitat Valenciana, el Ministeri de Cultura, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Consum Cooperativa, la Diputació de València, el Consell Valencià de Cultura i Escola Valenciana, a més del suport de nombroses organitzacions d’àmbit acadèmic, polític, institucional, econòmic i laboral que s’han adherit desinteressadament a la campanya.

Beatriu Tortosa

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here