
Este dijous, 1 de setembre, a les 19 hores, la sala d’exposicions Els Porxets de Sueca acollirà la inauguració de la mostra amb el títol El llegat d’Alfredo Claros, La col·lecció familiar, que arreplega l’herència pictòrica que l’artista va deixar la seua família, després de la seua defunció en Sueca l’any 1965.
L’exposició realitza un recorregut cronològic per tota l’obra de Claros, iniciant-se amb un autoretrat de la seua època d’estudiant en la Reial Acadèmia de Sant Carles de València, l’any 1907. També es voran plasmades en esta mostra altres facetes de la seua vida, com ara el contacte que va mantindre amb Sorolla i els Benlliure, els premis i reconeixements, els viatges a París, l’ofici de pintor, les dificultats econòmiques o la mort de la seua esposa.
“L’exposició vol presentar un recorregut mínim per les diferents etapes que el pintor va superar en la seua evolució artística i personal, des dels retrats foscos i clàssics, a la manera de l’Acadèmia, fins al descobriment del seu propi camí, l’alliberació mitjançant un estil naturalista, ple de llum, en el qual Claros troba la inspiració en la realitat, en les persones i les situacions que l’envolten”, en paraules de la comissària de l’exposició, Brígida Alapont. “L’empremta que ha deixat Claros en el nostre municipi ha sigut importantíssima, no sols per la seua meravellosa tècnica, sinó també per la producció tan prolífica d’este ‘pintor de cambra’ dels suecans de l’època, la qual cosa ha provocat que moltes famílies de Sueca tinguen en les seues vivendes alguna obra seua”, ha assenyalat el regidor de Cultura, Josep Navarro.
Es dóna la circumstància que, recentment, l’Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals (IVC+R) ha finalitzat els primers treballs de restauració de les pintures que Claros va realitzar en l’edifici modernista de l’Ateneo Sueco del Socorro, l’any 1935. Estes pintures, realitzades sobre nou panells murals, representen diferents moments de la sega de l’arròs. La mostra pictòrica cronològica de Claros, que coincidirà amb la celebració de les festes de la ciutat, podrà ser visitada, fins a l’11 de setembre, en la sala Espai Moret dels Porxets.