Robert Martínez torna a presidir en l’Alcúdia un equip de govern totalment socialista amb el suport de Compromís
Plenari celebrat esta vesprada a l'Alcúdia - Plenari celebrat el dimecres a l’Alcúdia
L’edil en qui recau un major nombre d’àrees de govern es Robert Martínez Correcher qui, a més de les seues responsabilitats com alcalde, assolirà en la present legislatura les delegacions de Policia, Hisenda, Personal i Règim interior.
Josep Millo Vallés serà el primer Tinent d’Alcalde i encapçalarà les delegacions de Cultura i Comunicació. La segona Tinent d’Alcalde és la regidora Rosa Martínez Murillo, qui continua al cap de les àrees de Sanitat, Serveis Socials i Cooperació i Solidaritat. La tercera Tinença d’alcaldia ha recaigut en Josep Cebrià Marqués, regidor d’Urbanisme i Obres Públiques, que en la present legislatura engloba també Parcs i Jardins, Cementeri, Aigua Potable i Clavegueram.
La regidora més jove Tamara Barea Moreno, es farà càrrec de les àrees de Joventut i Igualtat i el més veterà dels regidors, Lluís Ros Estarlich, qui va ser el president de la mesa d’edat en el plenari de constitució del nou ajuntament, serà el responsable de les delegacions d’Agricultura, medi Ambient i Esport.
La regidora Amparo Amat Ortega, qui en la passada legislatura encapçalava la delegació de tercera edat, afig a les seues responsabilitats les de Educació i Infància i, per últim, José Arocas Cogolludo, anterior regidor d’Esports i Joventut, es fara càrrec durant els propers 4 anys de les delegacions d’Activitats Econòmiques, Festes i Participació Ciutadana.
El grup Compromís per L’Alcúdia ha pactat un programa de 80 punts amb el PSOE local per tal de donar estabilitat el nou equip de govern socialista que, per primera vegada desde la democràcia, no conta amb majoria absoluta.
Reducció de retribucions del 30%
Aquest estalvi s’ha aconseguit al passar de 3 a 2 regidors alliberats i de 2 a 1’5 persones de confiança. O siga, en total de 5 càrrecs polítics s’ha passat a 3’5. D’aquesta manera l’Ajuntament de l’Alcúdia destinarà 45.424 € a l’alcalde Robert Martínez i 38.242 € al regidor alliberat Josep Cebrià. Igualment es destinaran 24.464 € i 16.052 € al personal de confiança, el segon dels quals serà a mitja jornada.
El punt de les retribucions als regidors va ser aprovat per unanimitat dels tres partits al votar el PP també
favorablement, mentre que el del persona de confiança va ser aprovat amb els vots favorables del PSOE i Compromís i el vot en contra del PP.