Escola Valenciana convoca una manifestació a favor del valencià i en contra de les retallades d’Educació

0
276

Escola Valenciana reclama a Camps la retirada del decret per basar el consens en el pla plurilingüe que ell mateix va impulsar quan era conseller.
L’entitat cívica ha enviat una carta al president de la Generalitat on destaca l’alarmant “contradicció entre objectius i resultats” en la proposta de decret. “Nosaltres volem un equilibri de les llengües en el resultat final, en l’aprenentatge, el decret planteja un tractament equilibrat de les llengües només en l’horari d’ensenyament”, destaca en la missiva el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno. Escola Valenciana divulga part d’un informe fet per la Conselleria d’Educació que conclou que els alumnes que estudien immersió lingüística en valencià i introdueixen l’anglés des dels 3 anys són els que obtenen millors resultats.
Un dia després de la investidura del president Francisco Camps i una dia abans de la segona jornada de mobilitzacions contra el decret que pretén posar punt i final a 27 anys d’ensenyament en valencià, el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, ha remés una carta al cap del Consell on exposa les línies claus d’oposició al projecte. A més, l’entitat cívica ha lliurat als mitjans de comunicació resultats d’un informe elaborat per la pròpia Conselleria d’Educació que conclou que els alumnes que estudien immersió lingüística en valencià són més competents en anglés, valencià i castellà.
La carta enviada al president destaca la ferma aposta de l’entitat cívica per treballar per un sistema educatiu plurilingüe, però reitera que “divergim substanciament en el procés, nosaltres volem un equilibri de les llengües en el resultat final, en l’aprenentatge, el decret pretén un tractament equilibrat de les llengües en l’horari d’ensenyament.”
Des d’aquest punt de vista, Escola desacredita el decret perquè parteix de la falsa premissa que ensenyant moltes llengües a parts iguals els alumnes les aprenen també a parts iguals. “Pressuposa que el context de les llengües fora de l’escola és equitatiu i no és així. Valencià, castellà i anglés no tenen la mateixa posició a la nostra societat”, li recorden al president.
En la seua carta, Escola Valenciana proposa “centrar l’atenció en l’aprenentatge, en el resultat final, en allò que aprendran els alumnes. Perquè allò que ensenyem no coincideix necessàriament en allò que s’aprén. És a dir, partir a parts iguals les hores de valencià, castellà i anglés no implica que els alumnes dominen després a parts iguals estes tres llengües”. El president d’Escola Valenciana ironitza amb el fet que “si això fora cert, no dubtaríem en plantejar propostes encara més atrevides, com ara un sistema plurilingüe amb cinc llengües a parts iguals d’un 20%”.
Escola Valenciana demana a Camps la retirada del decret amb l’objecte de “tornar al marc de consens que representa la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, aprovada fa 27 anys sense cap vot en contra a les Corts”.
Escola Valenciana proposa en la carta un punt de partida al consens que comptaria amb el vist-i-plau de l’entitat, centres educatius, univeristats i sindicats: els programes d’educació bilingüe enriquits amb una tercera llengua que el propi Francisco Camps va crear el 1998 com a conseller d’Educació.

Totes estes reivindicacions eixiran al carrer a partir de les 6 d’esta vesprada, hora en la que els manifestants es concentraran a la Plaça Sant Agustí de València.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here