La nueva piel de Venus, realisme contemporani al Casino Liberal

1
202

Algemesí presenta l’exposició La nueva piel de Venus de Felipe Santamans, el gran mestre espanyol de la tècnica del pastís.
La mostra reivindica el realisme contemporani a partir de la revisió del classicisme i de la perfecció de la seua tècnica.
La Sala d’Exposicions del Casino Liberal d’Algemesí és l’escenari triat per Felipe Santamans per a la presentació de la seua exposició La nova pell de Venus, una selecció de les seues millors obres que donen testimoni de la seua condició de mestre indiscutible del realisme contemporani i de la tècnica del pastís, altament cotitzat en les subhastes internacionals d’art.
La mostra, comisariada per Alejandro Villar, es compon de 30 peces centrades en dos grans temes, el nu i el bodegón, en els quals Santamans uneix classicisme, l’herència de la pintura barroca i la llum llevantina. La sensualitat del cos femení evoca la Venus de Tiziano i de Velázquez, i les banyistes de Ingres, que li serveixen per a plantejar el problema quasi científic de la representació de la llum sobre la pell a partir de la tècnica del pastís.
Aquesta inquietud es trasllada al tema de la naturalesa morta en la qual el silenci i l’ordre magicista de les composicions traspassa el ressò sobrenatural de Sánchez Cotán o Zurbarán però amb identitat clarament valenciana en l’elecció de les fruites, ceràmiques i vidres que repten a la nostra mirada a descobrir la seua condició de pintura.
L’exposició s’acompanya de l’edició d’un catàleg que posa de manifest el valor especial i atemporal de la pintura de Santamans, que cerca alliberar a la imatge artística de tota connotació simbòlica, polític-religiosa, i apostar per la missió estètica de l’art.

Paula Caballero

1 Comentario

  1. Magnífica l’exposició de Felipe Santamans. Jo vaig anar a vore-la ahir acompanyat d’un bon amic que ara residix en Algemesí i vaig disfrutar admirant-la. La recomane.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here