Compromís per Alzira aposta per potenciar artèries verdes i l’ús de la bicicleta en la ciutat

0
110

La coalició Compromís per Alzira planteja un nou urbanisme al que cal «donar-li una orientació cívica i social».

Les inversions públiques, segons el candidat a l’alcaldia, Carles Aranda, han d’anar encaminades a » augmentar la competència de la ciutat respecte dels propis ciutadans i als possibles visitants de distinta índole (turístic o d’oci, comercial, polític i industrial).

Des de la Coalició  Compromís per Alzira pensen que la inversió pública respecte de l’urbanisme, i quan les condicions econòmiques ho permeten, «ha d’anar en la direcció d’augmentar la comunicabilitat intraurbana oferint artèries verdes que comuniquen nuclis urbans amb prioritat per a vianats i ciclistes i una massa arbòria suficientment densa perquè en estiu protegisca els seus usuaris del sol».

Esta formació enten que tota aquesta filosofia d’intervenció pública» pot donar base a projectes d’inversió menys costosos per a les arques municipals i molt més adequats  per a microinversions privades en l’àmbit comercial»,així fiquen com exemple el Centre Comercial Obert . I consideren que es pot aprofitar un o més nuclis urbans per potenciar la idea d’activitat comercial.» Exemple concret: imaginem que definim nucli urbà de tradició comercial la zona de la Plaça Major- Camí Nou; i definim un altre nucli urbà, la Plaça Pere Crespí i a més a més els unim amb una artèria verda peatonalitzada per a ús de vianants i ciclistes» proposa Aranda.

D’aquesta manera asegura que » Augmentaria la vertebració intraurbana, també l’activitat, donariem majors serveis i, fins i tot,   augmentariem la qualitat de vida».

Aquest nou plantejament urbanístic amb la progressiva implantació de les “artèries verdes” fa, segons Compromís, » que la mobilitat en la ciutat s’haja de replantejar». Hi ha diversos estudis actualment sobre mobilitat i la coalició Compromís per Alzira considera prioritari «dur a terme una nova ordenació del trànsit en la ciutat».

Aposten per una classificació dels carrers i vies urbanes de la ciutat segons la densitat de trànsit que puguen suportar i la seua compatibilitat » amb l’existència de carril bici i zones semipeatonals».  I per potenciar l’ús de la bicicleta en la ciutat a través de distintes mesures, «com bonificacions fiscals i subvencions directes, entre d’altres».

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here