La Ribera en Bici proposa a Alzira que instal.le plaques fotovoltaiques en un edifici municipal

0
593
Plaques fotovoltaiques en el poliesportiu Fontana Mogort
La Ribera en Bici-Ecologistes en Acció ja ho proposàrem en la reunió de la setmana passada per presentar les activitats que vol fer l’Auntament d’Alzira per fomentar l’eficiència i estalvi energètic al municipi, dins del Pacte d’Alcaldes pel Clima i l’Energia. I ahir la presentàrem per escrit al registre municipal, amb el text següent:
Que l’Ajuntament va a fer una sèrie de tallers i activitats sobre l’Estalvi i l’Eficiència Energètica, aplicats als edificis municipals i també a la ciutadania en general, cosa que ens sembla molt positiva per l’estalvi de diners, contaminació i lluita directa contra l’emergència climàtica que suposa.
Però pensem que pot i deu donar un altre pas més en eixa direcció per fomentar l’autoconsum fotovoltaic, estalviar energia per un costat i autoproduir per un altre. Amb energia solar perquè és la única font primària que tenim de sobra, perquè el seu impacte ambiental sobre superfícies construïdes és nul i perquè ja resulta més barata que la convencional, encara que no han aprovat l’autoconsum de balanç net, que nosaltres reivindiquem perquè seria més just i raonable.
Per tot això sol.licitem:
Que l’Ajuntament elegisca un edifici municipal, per exemple el de La Clau (que sembla està mal dissenyat energèticament i consumix moltíssima energia) o el de la Residència Municipal de Persones Majors o qualsevol altre, i que instal·le les plaques fotovoltaiques necessàries per autoabastir-lo amb energia solar.
Als preus actuals de les instal·lacions fotovoltaiques connectades a la xarxa, menys d’1 € per watt i menys de 0’05 € per kwh, costarà potser al voltant de 30.000 € (si tinguérem el consum mitjà anual de l’edifici podríem calcular més aproximadament el cost), que en eixir a subhasta pública de 3 o més pressupostos encara podria baixar, una quantitat perfectament assumible per a un consistori amb pressupost anual de 38.000.000 €.
I tenint en compte el preu de l’electricitat convencional (sumant tots els factors, puja a més de 0’17 €/kwh), les plaques s’amortitzen en 5 anys o menys.
La instal·lació resultaria molt útil perquè estalviarà molts diners de tots i sobretot perquè seria un projecte demostratiu de que l’energia solar ja és útil i rentable, encara que ha sigut tan sabotejada en aquest país, on tenim molt més Sol que Alemanya, per exemple, però en canvi ells tenen moltes més plaques solar que nosaltres, fins i tot Gran Bretanya ens guanya ja. Vergonya dóna.