L’alcalde ficarà en marxa una Plataforma Online per al comerç d’Alzira

0
142
Pérez Galdós un dels carrers més comercials d'Alzira
Salva Hidalgo entrevistat per Alzira Ràdio
Juan Santacreu (esquerra) comerciant d’Hort dels Frares
Diego Gómez en la inauguració del nou Hort dels Frares

L’alcalde d’Alzira i responsable de Comerç, Diego Gómez, s’ha compromés a enllestir una Plataforma Online que aglutine a tots els comerciants locals al llarg d’esta legislatura, així ho va revetlar a l’emisora Alzira Ràdio la pasada setmana dins del programa extraordinari amb motiu de la campanya municipal «Per Sant Bernat el comerç sona a festa».

Esta proposta l’exposarà Gómez en un pròxim Consell de Comerç, segons ha revetlat a Riberaexpress, convençut que la venda Online pot paliar els problemes de supervivència que patixen bona part part de les tendes i botigues alzirenyes.

Cal dir que esta iniciativa, que va partir, en el seu dia, de l’Associació Empresarial, no fructificà en l’anterior legislatura, davant la falta d’acord entre l’Ajuntament i els dirigents empresarials, en un Pla de dinamització, del que formava part una web conjunta Online.

El projecte contemplava la contractació «d’una persona a peu de carrer», destinada a contactar amb la totalitat dels establiments, per tal que la futura web contemplara una ampla i variada oferta comercial.

Dificultats i Sinèrgies

Per al portave de la nova associació de comerciants del carrer Hort dels Frares, Juan Santacreu, «no és gens fàcil dur endavant una plataforma online», a més que «desconec l’efectivitat que puga tindre». Santacreu és partidari «d’invertir molt en promocionar el Centre Comercial Obert», mitjançant l’actualització del Pla d’Acció Comercial, que contemplara «places d’aparcament al centre de la cituat i enllumenat comercial, dirigit per una gerència qualificada».

Per la seua part el veterà comerciant local, Salva Hidalgo, es mostra partidari de la plataforma «donat que crearia sinèrgia i intercomunicació entre tot el comerç local». Les experiències online individuals que ell coneix «no són rendibles» i reivindica que l’Ajuntament «subvenciones la zona blava per al clients».

Viabilitat

L’emprenedor local Jaime Rossell, va enllestir en 2017, una plataforma privada online, nomenada Alziven que s’ha tancat davant l’escasa resposta del comerç alzireny. Tot i això creu que enllestida per l’Ajuntament amb el nom d’Alzira «podria ser viable sempre i quan constitituisquen la web un mínim de 100 establiments comercials«.

La major dificultat, assegura Rossell, es troba «en el posicionament de venda de la plataforma», que requerix tindre «una marca coneguda» perquè els clients entren a navegar per la plataforma. Altre problema a tindre en compte és que fan falta que tots o la majoria del comerç local s’integre en esta iniciativa, «donat que al ser comerços molt menuts tenen poc stokage per fer front a la demanda elevada d’un determinat producte».

En ciutats com Irún i Mataró «està funcionant i per tant també podria tindre èxit en Alzira», explica Jaime Rossell a qui li sembla «molt bona la idea».

Riberaexpress