Els accessos d’Alzira i Carcaixent ara o mai / Opinió: Xavier Espanya

0
334
La redona de les Fulles i la carretera d'Albalat es col.lapsen a diari

El govern d’Alzira format per Compromís i el PSPV- Pacte de la Vila- faria bé en alçar la veu durant esta legislatura davant el seu homònim del Pacte del Botànic per començar a solucionar la problemàtica dels accessos a la capital de la comarca.

Que la solució siga complexa i a bon segur, d’elevat cost, no és motiu perquè els conductors alzirenys i els visitants patisquen, de per vida, llargues cues i col.lapses de trànsit.

Ja va sent hora que els tècnics municipals,de la Diputació i de la Generalitat unisquen esforços i redacten un projecte que siga el definitiu. A partir d’ahí que se consignen les partides corresponents en pròxims pressupostos per executar-se durant els anys que corresponga. Però mentre no hi haja un projecte no podrà mai encetar la seua execució.

Mentre tant, sembla que no seria massa costós duplicar el carril actual que naix a la redona de les Fulles per accedir a l’àrea comercial de Carrefour. El nou vial d’eixida pot conectar-se directament amb el pont Groc o de McDonald, evitant la redona.

Sols seria una solució parcial, però de baix cost i al menys aliviaria un tant la problemàtica. Però, com deia l’alcalde, Diego Gómez, en la primera entrevista després la seua investidura, «en esta legislatura es exigiran més els ciutadans».

Ha estat una considerable errada encetar estos dies la canalització per a l’abastiment d’aigua potable de la urbanització Sant Bernat, perquè ha agreujat més encara les cues dels vehicles, quan no podran veure els veïns dels xalets, la nova aigua, fins a setembre.

També deuria exigir-se més el nou govern i fer valdre el pes polític de l’illa del Xúquer davant les administracions supramunicipals. És evident que farà falta un altre pont amb l’elevada inversió que això comporta i que la carretera d’Albalat deurà duplicar-se davant la futura connexió amb l’autovia A-7, que serà alliberada del peatge el pròxim 1 de gener.

El nou govern local deuria ser valent i diligent en este aspecte i exigir-li al nou conseller d’Obres Públiques, el carcaixentí, Arcadi España, que es fique el més prompte possible mans a l’obra.

Un conseller que deurà atendre, també d’una vegada per totes, la connexió del seu municipi amb l’Autovia, una antiquísima aspiració de la ciutat modernista que és la pitjor comunicada per carretera.

En este cas Paco Salom i Sara Diert deuran ficar-se les piles i aconseguir esta important infraestructura, així com altres inversions de rellevància durant esta legislatura.

No hi ha dret que en el segle XXI, Alzira i Carcaixent, dos de les 5 ciutats més importants de la comarca, continuen tan mal comunicades.

Ja és hora que els dos governs locals donen un colp damunt la taula de diputacions, conselleries i ministeris i mostren la seua cara més reivindicativa en benefici dels prop de 70.000 habitants que patixen, a diari, la mateixa problemática durant l’últim quart de segle.

Tenen quatre anys per poder demostrar la seua valua, preocupació i interés per atendre i resoldre les necessitats dels seus milers de veïns.

No és gens fàcil que els astres s’alineen com esta vegada; (Alzira-Carcaixent-València-Madrid), per això ara és el moment adient.

Xavier Espanya / Riberaexpress