L’IES 9 d’Octubre de Carlet seleccionat per desenvolupar una aplicació informàtica

0
280
IES 9 d'Octubre de Carlet

L’IES 9 D’OCTUBRE DE CARLET HA SIGUT UN DELS CENTRES SELECCIONATS EN LA CONVOCATÒRIA D’AJUDES DUALIZA I FPEMPRESA 2019,  DELS 44 TRIATS EN TOTA ESPANYA.

 

La Convocatòria és l’aposta de Dualiza per fomentar projectes de col·laboració Centre-Empresa.

El Títol del Projecte “FP APP”,  pretén desenvolupar una  aplicació informàtica dissenyada per a ser executada en diferents plataformes, com a telèfons intel·ligents, tablets i altres dispositius, amb la finalitat d’unir al centre educatiu, als alumnes i a les empreses a través de les noves tecnologies.

Amb l’aplicació es pretén que tant les empreses (que demanden alumnes per a formar-los i procedir a la seua contractació, o per a col·laborar en la seua formació), com els alumnes (que busquen una empresa per a formar-se o aconseguir treball), puguen unir-se en els seus interessos a través d’aquesta  aplicació.

La creació d’aquest projecte tindrà gran rellevància social pel fet que promourà convenis de col·laboració amb les empreses de la comarca, de tal forma que les pròpies empreses o treballadors, puguen traslladar a l’alumnat d’FP situacions reals, orientacions tècniques, així com qualsevol aspecte que ajuden a conèixer la tipologia, ideologia i política de l’empresa de la zona, ajudant a comprendre l’organització i característiques del sector productiu, de l’entorn i dels mecanismes de la inserció professional.

La comissió d’avaluació ha tingut en compte que el projecte integra els objectius de la convocatòria:

-Col·laboració entre centres educatius i empreses en el marc de formació en alternança, en la qual tots dos participen a diferents nivells de  responsabilitat del procés formatiu, planificació, desenvolupament, seguiment i avaluació.

– Expandir la cultura del treball en xarxa entre els diferents agents implicats en l’FP.

– Donar suport a iniciatives dirigides a millorar la formació de tutors de centre i empresa, tant des del punt de vista de l’especialització com de la capacitació pedagògica.

– Incentivar projectes que se centren en investigar i millorar la qualitat de la Formació Professional.

La quantia econòmica assignada a aquest projecte contribuirà a fer visible la cultura de col·laboració i el treball en xarxa entre centres d’FP, entorns empresarials i institucions com a claus fonamentals d’acció i futur en la Formació Professional i, concretament, en la Formació Dual.