Raül Tudela (AEA): «Jo voldria que tota Alzira fora peatonal»

0
577

 

Les vivendes i els baixos comercials de Pérez Galdos i Hort dels Frares s’han revaloritzat

Però Alzira ha quedat dividida en dos meitats i s’ha bloquejat el centre de la ciutat

Necessitem un motor comercial que faça més atractiu el nostre comerç

L’Associació Empresarial Alzira (AEA) té entre els seus principals objectius fer que reviscole el comerç local, sector al que li està costant eixir de la crisi econòmica prou més que a la resta.

La nova directiva treballa en este sentit, des del minut 1, però no resulta fàcil davant la forta competència de les grans superfícies comercials i de l’increment progressiu de la venda per Internet.

Arribats a este punt, el seu president, Raül Tudela, considera que «necessitem un motor comercial, una gran marca que tire de la resta de comerços». Els nous dirigents empresarials han valorat la possibilitat de llogar els antics cines Colón per convertir-los en un centre comercial amb la finalitat d’atraure a les marques de moda més importants. Però resulta complicat per l’elevat cost de l’operació i per la dificultat de convèncer a les grans firmes del sector.

Menys campanyes i millor dotades

Tudela reivindica a l’Ajuntament d’Alzira que «faça menys campanyes però millor dotades econòmicament», en considerar que «falta efectivitat» en les que organitza la regidoria de Comerç.

Pel que fa a l’aposta del govern local de peatonalitzar el centre de la ciutat, l’associació empresarial veu clars i ombres; «les vivendes i els baixos comercials s’han revaloritzat, ara la gent pot passejar millor, però les dades en que es va fer no eren les més apropiades». Tudela advertix que amb l’eliminació del trànsit per Hort dels Frares, «s’ha partit en dos meitats a la ciutat, bloquejant el centre».

El màxim dirigent empresarial considera que, a més «falten aparcaments públics», encara que, de forma sorprenent, en un moment de l’entrevista manifeste que «jo voldria que tota Alzira fora peatonal, com un gran centre comercial, però és clar dotant la ciutat de les infraestructures necessàries».

Es conscient que per a reactivar el comerç local «necessitem un motor comercial, una gran marca, per a fer més atractiu el comerç de proximitat».

Riberaexpress