El Pla de Dinamització recull set arguments per visitar la Ribera

0
385
El Pla de Dinamització s'ha presentat hui a València

El Pla té com objectiu posicionar la Ribera com a destinació turística

El Consorci aposta per un turisme competitiu, sostenible i desestacionalitzat

S’han dissenyat onze rutes completament senyalitzades que recorren prop de 600 quilòmetres de verds paisatges entre l’interior i la costa

El Consorci de la Ribera, format per les Mancomunitats de la Ribera Alta i la Ribera Baixa, ha presentat aquest matí, en el Cub de les Comarques de València, el seu Pla de Dinamització i Governança Turística, que està cofinançat per Turisme Comunitat Valenciana, la Diputació de València, València Turisme i el propi Consorci de la Ribera

L’acte ha comptat amb la presència d’Óscar Navarro, president del Consorci de la Ribera, Pilar Moncho, presidenta del Patronat de Turisme de València i el seu director Evarist Caselles, així com els presidents de les mancomunitats de la Ribera Alta i la Ribera Baixa, Txema Peláez i Oro Azorín, respectivament.

La comarca de la Ribera de Xúquer, compta amb un enorme potencial turístic i nombrosos recursos, i el Pla de Dinamització i Governança Turística de la Ribera de Xúquer té l’objectiu d’estructurar els principals productes turístics de la comarca per a oferir una proposta comuna de tots els seus municipis, i posicionar la Ribera com a destinació turística. Amb la posada en marxa d’aquest Pla, el Consorci de la Ribera aposta per la diferenciació i especialització turística, així com per un turisme competitiu, sostenible i desestacionalitzat.

“Necessitem un producte simple, vendible i atractiu, i oferir comoditat als visitants”, ha assenyalat Óscar Navarro durant la seua intervenció. “Som un territori en el qual tens de tot, des de platges de primera qualitat a turisme d’interior, muntanya, senderisme, rutes, festes que són Patrimoni Immaterial de la Humaidad, i recursos turístics, gastronòmics i patrimonials que cal aprofitar” ha assenyalat.

7 arguments per a visitar La Ribera
Una de les accions del Pla ha sigut la identificació dels principals recursos i atractius turístics i la seua organització al voltant de set arguments de consum que provoquen que el visitant s’acoste a la Ribera de Xúquer. A partir d’aquests set arguments s’està desenvolupant tota una oferta d’experiències que funcionen de forma comuna i transversal en els diferents municipis, i que puguen resultar atractives a diferents tipus de client.

Així, “Tresors de la Ribera”, reuneix tota la riquesa patrimonial, esdeveniments culturals, i festes, mentre que “Secrets de l’Albufera” es refereix a tot el que envolta aquest paratge natural únic, des del propi paisatge a l’allistament d’ocells, la cultura i els costums. “Tasta La Ribera” és un altre dels arguments triats per a atraure visitants a la comarca, ja que la gastronomia i productes de la Ribera són una de les millors formes de descobrir la comarca.

I si per alguna cosa és coneguda la comarca és pels seus extraordinaris arrossos, i per la seua rica cultura, gastronomia i paisatge vinculats a aquesta activitat agrícola, motius per a anar “Al gra” i visitar La Ribera de Xúquer. Des del Consorci de la Ribera també volen posar en valor les experiències “Entre taronjers”, en les quals es puga visitar un finca agrícola, gaudir d’un tast de cítrics i finalitzar amb un menjar que tinga la taronja com a eix conductor.

El Xúquer és, sens dubte, l’eix vertebrador de la Ribera com a destinació turística, que ofereix nombroses experiències que van des de les activitats nàutiques al treking o al descobriment de meravellosos ponts de ferro, experiències que es reuniran sota el nom “Un riu d’experiències”. Finalment, l’argument “La Ribera + activa” presentarà tota l’oferta d’empreses d’activitats esportives i d’activitats a l’aire lliure de la comarca.

11 rutes cicloturístiques
Dins del Pla de Dinamització i Governança Turística de la Ribera de Xúquer, s’han dissenyat i senyalitzat onze rutes cicloturístiques que pretenen impulsar i aprofitar el bon acolliment d’aquest tipus d’activitats. Les rutes recorren llocs únics, ciutats i territoris que són sinònim d’història, cultura i aventura. Onze rutes completament senyalitzades que recorren prop de 600 quilòmetres de verds paisatges entre l’interior i la costa de la Comunitat Valenciana, representant la vida i història dels seus pobladors i posant a l’abast del turista ecosistemes de muntanya, planes i costes modelades gràcies al poder fluvial del riu Xúquer. Les rutes es poden destinar a públics específics, ja que la proposta és molt variada en termes de distància, desnivell i dificultat, amb dues d’elles de dificultat alta i tres que es poden realitzar en família.

Recuperació del patrimoni i promoció
El Pla de Dinamització i Governança Turística de la Ribera de Xúquer també inclou la recuperació i adequació del patrimoni, com el Camí Natural de l’Antic Trenet Carcaixent – Dénia, la rehabilitació del Molí de Monsalvà i la seua reconversió en centre de formació, juntament amb la restauració de les diferents peces del molí.

La difusió i promoció de l’oferta turística és un altre dels punts forts del pla, que té l’objectiu final d’augmentar les visites de turistes a la comarca i transmetre els seus atractius i el seu nivell de qualitat turística. Per això s’estan organitzant jornades, tallers i seminaris de creació de producte, així com esdeveniments que ajuden la seua consolidació, s’ha assistit a fires especialitzades de renom com FITUR, i s’ha creat l’Espai Algemesí, on s’ofereix informació turística de la comarca mitjançant l’ús de noves tecnologies. Altres accions de difusió i promoció són la duplicació del contingut de la web en valencià, la creació d’una nova imatge de marca i la posada en marxa d’un gabinet de comunicació propi que genere notícies, organitze esdeveniments i gestione les xarxes socials. Totes aquestes accions estan coordinades per una gerència especialitzada en matèria turística.

“A nosaltres ens uneix un riu i hem aconseguit que la Ribera es considere una única comarca almenys a nivell turístic” ha comentat la diputada de Turisme, Pilar Moncho. “Volem fer visible el treball realitzat tots aquests anys, que ha permés executar el 90% del pla d’aquest 2018 i ha fet possible que ens visiten turistes i que treballen empreses”, ha assegurat la presidenta del Patronat Provincial de Turisme.