Satisfacció en el govern d’Alzira per l’anunci de la DGT de limitar la velocitat a 30 km/h

0
289

Garés:”L’anunci de la DGT ratifica la nostra decissió de fer Alzira una Ciutat 30″

La campanya informativa començarà a Alzira la pròxima setmana

Les senyals s’instalaran abans de finalitzar el 2018

El govern d’Alzira ha rebut amb “satisfacció” l’anunci de la DGT de reformar el Reglament General de Circulació per aplicar el límit de velocitat de 30 km/h en tots els municipis espanyols

Esta decissió, anunciada ahir pel ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, “ratifica” la iniciativa municipal de convertir, els pròxims dies, en Ciutat 30, a la capital de la comarca, segons la regidora de Seguretat Sara Garés.

La instal.lació de la senyalètica, començarà encara este mes de desembre, després de la campanya informativa mitjançant tríptics que “estan a hores d’ara en la impremta” segons ha manifestat Garés a Riberaexpress.

D’esta forma Alzira serà pionera a la comarca en aplicar esta reducció de velocitat, encara que la resta de municipis s’afegirà el pròxim any quan la DGT aplique l’anunci fet per Grande-Marlaska.

Carrers estrets

Totes les accions de l’equip de govern en matèria de mobilitat han anat dirigides, en esta legislatura, a reduir el nombre de vehicles pel centre de la ciutat i a potenciar l’ús de la ronda exterior; “Alzira compta amb uns carrers molts estrets en la zona cèntrica, fet que ens ha impulsat encara més a desviar els vehicles per l’exterior” comenta Garés.

La prohibició de circular a una velocitat superior als 30 km/h serà en tot el nucli urbà, llevat dels trams de les carreteres CV-43 i CV-50 que bordejen la ciutat i en la rotonda de les Fulles on es mantindran les senyals de 50 km/h i dels poligons industrials.

Seguretat

La reducció de velocitat comporta diversos beneficis; el primer és la seguretat dels vianants, “a major velocitat la reacció del conductor és més difícil” asseguren els agents de la Policia Local. Així un accident a 50 km/h “pot ser mortal”, mentre a 30 km/h “les lesions són més lleus”. La contaminació i i el soroll són altres dels motius que han motivat la reducció de la velocitat, segons la regidoria de Seguretat Ciutadana.

Advantatges d’una Ciutat 30

-> El nombre i la gravetat dels accidents es reduïxen considerablement, a 30 km/h un vianant atropellat té més del 90 % de possibilitats de sobreviure. En aquells municipis de la xarxa en els quals s’ha reduït la velocitat, els accidents greus han disminuït un 80 %.

-> El soroll del tràfic a 30 km/h es reduïx considerablement.

-> Es millora la qualitat de l’aire ja que s’emeten menys gasos, la qual cosa contribuïx a una millora general de la salut, ajudant a mitigar el canvi climàtic.

-> A més, garantix un flux de tràfic constant amb menys embossos i congestions, i aconseguix que caminar, passejar amb bici o utilitzar el transport públic siguen activitats més agradables.

-> La correcta introducció d’àrees 30 pot ajudar a reduir considerablement el nombre de semàfors i de senyals de tràfic, la qual cosa implica un important estalvi per als municipis.

-> I es reduïx l’actual ús abusiu dels autos, de manera que es reduïxen tots els greus problemes que aquests provoquen sobre la salut, el medi ambient i el confort urbà.

Contràriament al que alguns poden creure, reduir la velocitat màxima a 30 km/h no suposarà a penes retràs perquè la velocitat mitjana en les nostres ciutats és de l’ordre dels 25 km/h.

Riberaexpress