Brico Depôt abandona Alzira i la resta de tendes obertes en Espanya

0
6151
Exteriors de l'establiment Brico Depôt d'Alzira

Així mig centenar de treballadors de la comarca aniran, en breu, a l’atur

La cadena de bricolage va obrir la tenda d’Alzira en juny de 2012 

El grup britànic Kingfisher, present en el mercat espanyol a través de la cadena de tendes de bricolatge Brico Depôt, ha anunciat que abandonarà la Península Ibèrica, on compta amb 31 establiments, per a concentrar-se en aquells països on compta amb una quota de mercat significativa.

Brico Depôt, va invertir 8 milions d’euros en la tenda que va obrir a Alzira en juny de 2012 amb una plantilla de 50 treballadors i una superfície de 4.100 m2

“Estem compromesos amb el nostre pla de crear un negoci fort a llarg termini”, va explicar la consellera delegada del grup britànic, Véronique Laury, afegint que “la decisió d’eixir de Rússia, Espanya i Portugal forma part d’aquest compromís”.

En la província de València, Brico Depôt`compta amb tres establiments: un a Quart de Poblet, al costat del Centre Comercial Bonaire, un altre en Sant Antonio de Benaixeve i un altre més a Alzira.

Segons les dades de la companyia, present en el mercat espanyol des de 2003, Brico Depôt Iberia compta amb 31 tendes obertes a Espanya i Portugal, de les quals 27 corresponen a Espanya, i amb un total de més d’1.700 treballadors.

En el seu últim exercici fiscal, Brico Depôt Espanya va aconseguir un benefici operatiu de 2 milions de lliures esterlines (2,2 milions d’euros), mentre que el negoci portugués va registrar pèrdues d’explotació per import de 2 milions de lliures (2,2 milions d’euros).

“Açò ens permetrà aplicar la nostra estratègia amb major enfocament i eficàcia en els nostres mercats principals, on expliquem o podem aconseguir una posició de lideratge”, va postil·lar *Laury.

En el tercer trimestre del seu any fiscal, les vendes de Kingfisher van sumar 3.048 milions de lliures (3.426 milions d’euros), un 0,2% més que un any abans, encara que en termes comparables van disminuir un 1,3%. El negoci de la companyia en la Península Ibèrica va millorar un 0,9% entre agost i octubre, fins a 87 milions de lliures (98 milions d’euros).

EP