Alzira culmina les rotondes de la ronda per a ser Ciutat 30

0
875
La rotonda oberta hui en l'encreuament de l'avda Josefina Fernández amb Gabriela Mistral i Enric Solbes
Cua provocada per un del semàfors que encara funcionen en la circunval.lació
La regidoria de Seguretat Ciutadana Sara Garés a les portes del reten de la Policia Local

Hui s’han eliminat els semàfors de l’encreuament Josefina Fernández i Gabriela Mistral

I el dijous no quedarà cap grup semàforic en la circunvalació de la ciutat

La pròxima setmana es ficaran les primeres senyals de Ciutat 30

L’Ajuntament d’Alzira ha començat, hui, a instal.lar les tres rotondes que faltaven per completar la ronda exterior de la ciutat als carrers Mestra Josefina Fernández (abans Vicente Vidal), Pare Pompili i Pàrroc Vilar, per ficar immediatament les senyals que prohibiran circular a més 30 km/h en tot el nucli urbà.

Esta vesprada ha entrat ja en funcionament la redona ubicada en l’encreuament de l’avinguda Mestra Josefina Fernández, amb els carrers Gabriela Mistral i Enric Solbes.

Entre demà dimecres i despús-demà dijous es tancaran els dos grups semafòrics que resten en la ronda, on ordenaran el trànsit altres tantes rotondes.

L’Àrea municipal de Seguretat Ciutadana enllestirà, tot seguit, la senyàlética corresponent a una Ciutat 30, senyals que s’ubicaran en tots els accessos i en els principals vials de la capital de la comarca.

Major fluidesa

La responsable d’esta regidoria, Sara Garés, assegura a Riberaexpress que amb estos canvis “hi haurà una major fluidesa de trànsit en la circunval.lació”. Garés i els mateixos agents corroboren que en el tram de la ronda on ja funcionen les rotondes, “s’ha notat molt la millora experimentada” arran la supressió dels semàfors, que afavorixen les cues i que solen tindre problemes de funcionament, “per l’acció de les rates sobre el cablejat”.

Carrers estrets

Totes les accions de l’equip de govern en matèria de mobilitat han anat dirigides, en esta legislatura, a reduir el nombre de vehicles pel centre de la ciutat i a potenciar l’ús de la ronda exterior; “Alzira compta amb uns carrers molts estrets en la zona cèntrica, fet que ens ha impulsat encara més a desviar els vehicles per l’exterior” comenta Garés.

La prohibició de circular a una velocitat superior als 30 km/h serà en tot el nucli urbà, llevat dels trams de les carreteres CV-43 i CV-50 que bordejen la ciutat i en la rotonda de les Fulles on es mantindran les senyals de 50 km/h.

Seguretat

La reducció de velocitat comporta diversos beneficis; el primer és la seguretat dels vianants, “a major velocitat la reacció del conductor és més difícil” asseguren els agents de la Policia Local. Així un accident a 50 km/h “pot ser mortal”, mentre a 30 km/h “les lesions són més lleus”. La contaminació i i el soroll són altres dels motius que han motivat la reducció de la velocitat, segons la regidoria de Seguretat Ciutadana.

Campanya informativa

La instal.lació de les senyals, que sembla començaran la pròxima setmana, coincidiran amb una intensa campanya informativa. A finals de novembre o primers de desembre Alzira es convertirà en Ciutat 30, una de les pioneres  de la Comunitat Valenciana.

El consistori té previst instal.lar un radar, cedit per Tràfic, però sols amb la finalitat de “conèixer el grau de compliment” de la nova senyalètica, descartant que es puguen aplicar les corresponents sancions.

Advantatges d’una Ciutat 30

-> El nombre i la gravetat dels accidents es reduïxen considerablement, a 30 km/h un vianant atropellat té més del 90 % de possibilitats de sobreviure. En aquells municipis de la xarxa en els quals s’ha reduït la velocitat, els accidents greus han disminuït un 80 %.

-> El soroll del tràfic a 30 km/h es reduïx considerablement.

-> Es millora la qualitat de l’aire ja que s’emeten menys gasos, la qual cosa contribuïx a una millora general de la salut, ajudant a mitigar el canvi climàtic.

-> A més, garantix un flux de tràfic constant amb menys embossos i congestions, i aconseguix que caminar, passejar amb bici o utilitzar el transport públic siguen activitats més agradables.

-> La correcta introducció d’àrees 30 pot ajudar a reduir considerablement el nombre de semàfors i de senyals de tràfic, la qual cosa implica un important estalvi per als municipis.

-> I es reduïx l’actual ús abusiu dels autos, de manera que es reduïxen tots els greus problemes que aquests provoquen sobre la salut, el medi ambient i el confort urbà.

Contràriament al que alguns poden creure, reduir la velocitat màxima a 30 km/h no suposarà a penes retràs perquè la velocitat mitjana en les nostres ciutats és de l’ordre dels 25 km/h.

Riberaexpress