Alumnes de l’Escola Infantil Municipal d’Algemesí recapten 1.600€ per a Save the Children

0
310

 

En aquesta tercera edició de la campanya solidària han recaptat 400 euros més que en 2017 i un 133% més que en 2016

L’equip educatiu de l’Escola Infantil Municipal “Verge del Pilar” està gratament sorprès per l’important increment de recaptació que ha experimentat enguany la campanya de col·laboració amb l’ONG Save the Children.

 

Aquest dijous finalitzarà la campanya d’enguany, amb la visita d’una representant de Save the Children  al centre per tal de recollir el “xec” dels 1.632€ i per a lliurar, com no, un diploma de reconeixement a cadascú d’aquests atletes solidaris.

 

En 2017 aconseguiren recaptar 1.220€, xifra que els va semblar llavors insuperable.

Però el poble d’Algemesí és un poble molt solidari, i els ambaixadors de la solidaritat que són els 31 alumnes d’aquesta escola han fet molt bé la seua feina. Gràcies a ells i elles, i al treball de tot l’equip educatiu, enguany s’ha superat eixa xifra en 412€, arribant a recaptar-se 1.632€. O el que és el mateix, la Cursa Solidària d’enguany ha recaptat un 33% més del que s’aconseguí l’any passat. Ara bé, encara que enguany és el segon any en que la col·laboració es fa a través d’una cursa, és, no obstant, el tercer any de col·laboració. En 2016 i aprofitant la Trobada d’Escoles en Valencià, els xiquets i xiquetes pintaren i veneren marcapàgines solidàris amb els que recaptaren 700€. Dos anys desprès, han recaptat 932€ més, és a dir, la recaptació s’ha incrementat un 133%.

 

Tant les docents com els propis pares i mares de l’escola estan enormement sorpresos per la resposta obtinguda. Per a la directora del centre, María José Illana, el factor que explica açò és clar: “el nostre alumnat té 1 i 2 anys, i això que pot semblar un inconvenient és un avantatge, perquè quan se’ls explica que altres xiquets estan patint es mostren totalment empàtics. Ho conten als pares, als iaios, als tios, als veïns… i són capaços de crear espirals de solidaritat”. L’educadora del centre, Érika García és del mateix paréixer; “si recaptem tant és perquè aconseguim que els xiquets i xiquetes es posen en la pell dels altres, que visquen el problema, i com realment el viuen, acaben implicant a molts adults.”

 

Aquesta manera de treballar la solidaritat amb els més menuts, no com una activitat “extraescolar”, sinó a través de projectes educatius, ha cridat l’atenció als responsables de Save the Children que ja l’any passat atorgaren a l’EIM “Verge del Pilar” la distinció de Centre Solidari amb la infància, tal i com es pot llegir en la placa distintiva que figura a l’entrada de l’escola.

 

Totes les treballadores del centre estan més que satisfetes pels diners recaptats, però tenen clar que recaptar no és l’únic objectiu. La directora ho deixa ben clar. María José Illana explica que “com a educadores que som el nostre objectiu és educar en valors, en els valors de la solidaritat i l’empatia. Al final això es tradueix en una quantitat important de diners que millorarà la vida de molts xiquets al Sud de Sudan, la qual cosa és molt important, però allò que més ens alegra és veure com els nostres xiquets i xiquetes portaven tots els dies les aportacions que recollien per a ‘comprar’ en la botiga  que havíem muntat al centre”. I és que la mestra i les educadores muntaren amb teles africanes una botiga on el xiquets anaven a comprar allò que, fictíciament, s’enviaria al dia següent als xiquets i xiquetes desnodrits. La botiga era la millor manera de fer entendre a l’alumnat que els donatius que els entreguen per la seua cursa es converteixen en ajuda per combatre la fam dels infants de Sudan del Sud. Érika García ens explica el seu funcionament: “Cada dia venien a classe amb els donatius que havien recollit, i els utilitzaven per a comprar en aquesta particular botiga. Agafaven els aliments que ells volien enviar al Sud del Sudan i els pagaven. Veure el carro ben carregat i les seues caretes de satisfacció escollint què volien enviar a altres xiquets, no té preu.”.

 

El projecte era molt més complex, a més de donar-los a conéixer cançons i contes africans,  les educadores elaboraren un conte i amb la col·laboració d’una iaia pugueren disposar d’unes nines africanes que anaven a les cases dels alumnes a contar-los als pares i mares que hi havia xiquets que necessitaven de la seua solidaritat. Esther Morales ens manifesta: “És la primera vegada que he participat en aquests tipus de projecte i estic meravellada de tantes coses com aquests alumnes han aprés: a participar en una cursa, a crear lligams afectius amb la protagonista del nostre conte, a cantar i ballar cançons amb altres ritmes, com es fa una compra, que si compartim el que tenim hi ha per a tots i encara ens sobra, a col·laborar per ajudar els altres…”Al llarg d’unes tres setmanes aquestes professionals han treballat amb els xiquets i xiquetes la solidaritat, i el resultat de tot plegat és que 31 infants han acabat implicant a més de 200 persones en aquesta Cursa Solidària. Mai tant pocs metres de cursa, el recorregut no arriba als 100 metres, serviren per a tant.