Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 
riberaexpress.es

La Ribera en Bici vol que siga Via Verda la plataforma abandonada de Manuel

La ribera en bici Via verda manifFa uns vuit anys tragueren el ferrocarril fora del poble de Manuel i des d’aleshores la plataforma de doble via, d’uns 8 metres d’amplària, entre La Pobla i Xàtiva ha estat pràcticament abandonada, donant una lamentable imatge del paisatge rural riberenc i encara pitjor del medi urbà per on passa. Ara mateix està recuperant-se el tram urbà de Manuel però es tracta sols d’un minúscul tros de mig quilòmetre.

Per això les associacions La Ribera en Bici-Ecologistes en Acció i La Mitja Galta de Manuel celebraren el passat diumenge un dia lúdic i reivindicatiu per reclamar que els aproximadament 11 km que composen la plataforma abandonada es recuperen per a Via Verda, amb arbres autòctons inclosos perquè donada la seua amplària caben de sobra arbres i carril per a bicis i vianants.

Aquesta nova Via Verda permetria connectar per a bicis i vianants les comarques de La Costera i La Ribera ja que La Pobla està unida amb Carcaixent per mig dels camins rurals, poc transitats i no aptes per a velocitats grans de forma que són relativament segurs per a bicis i vianants, i Carcaixent està connectada amb Alzira mitjançant el carril-bici de Vilella.

A més a més en un parell d’anys, quan estiga feta la Via Verda de l’Antic Trenet entre Carcaixent i Tavernes (i després fins a Dénia), es podria connectar per a bicis i vianants La Costera, La Ribera Alta i La Safor, platges incloses, permetent el desplaçament dels turistes amb més consciència ecològica i cultural des de la costa cap a l’interior.

El cost de la recuperació per a Via Verda de la plataforma serà mínim perquè, en ser recent el seu abandonament, està completa i calen poques actuacions, de fet per a les bicis sols es necessita afegir un poc de morter i arena i compactar bé per refermar el sòl, i el pont sobre l’Albaida està ferm i només necessita cobrir la base, ficar una barana i repintar-se bé. Potser amb 1 milió d’€ podria fer-se tota aquesta Via Verda, un preu insignificant comparat amb el que costen autovies o AVEs, que oscil·la al voltant dels 8 milions d’€ per km (molt més car que a Alemanya…).

I encara resulta més insignificant el cost si considerem els beneficis que pot aportar la Via Verda: evitar la imatge de degradació actual, fomentar el transport sostenible, millorar la salut dels usuaris, promocionar els pobles del recorregut, posar en valor els seus recursos naturals, històrics i etnogràfics, facilitar les visites dels turistes farts de la massificació de la costa, reactivar l’economia dels pobles de l’interior amb el turisme verd, etc. etc.

 La ribera en bici via verda mani 1

En eixe sentit, ambdós col·lectius van a demanar als respectius Ajuntaments que s’impliquen a fons en el projecte i reclamen a la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que faça els tràmits necessaris i execute el projecte durant el que resta d’aquesta legislatura.

 
Perquè ja hi ha massa carreteres, autovies, autopistes, AVEs, aeroports i demés obres faraòniques, directament relacionades amb la corrupció crònica que patim, i de les quals en tenim més que Alemanya per habitant. És hora d’obrir el pas a les bicis i els vianants!

 

Deixa un comentari


 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 
Acceder | Diseñado por GCL Creativa de Comunicación