Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 
riberaexpress.es

Invertixen 90.000 euros en el primer tram de la Via Verda entre Carcaixent i La Barraca

P. Moncho F. Signes T. Peláez hui en la Via Verda

P. Moncho P. Salom  T. Peláez hui en la Via Verda

IMG_7537

 Via Verda bicis aut La Barraca

L'alcaldessa de La Barraca

Francesc Signes i Vero Almunia

L’Agència Valenciana de Turisme, la Diputació, el Consorci de la Ribera i la Mancomunitat de la Ribera Alta aporten els 90.000 euros que ha permés l’inici dels primers quilómetres de Via Verda que unirà Carcaixent i Tavernes de la Valldigna aprofitant els terrenys que ocupava l’antiga “Vieta”.

A Carcaixent han començat els treballs de senyalètica i reducció de velocitat  que partint de l’antiga estació del ferrocarril de via estreta envoltarà el nucli urbà en un tram que compartixen vianants, bicicletes i vehicles.

Primer tram a La Barraca

A La Barraca d’Aigües Vives està aplanant-se un tram de 1.130 metres des del nucli urbà en direcció a Alzira paral.lel a la carretera CV-50, que ha sigut recorregut hui en bici per les autoritats que han presentat el projecte junt l’antiga estació. Han fet el passeig el subsecretari de la conselleria d’Obres Públiques Territori i Habitatge Frances Signes, la diputada de Turisme Pilar Moncho, el president de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Txema Peláez, a més dels alcaldes d’Alzira Diego Gómez, de Carcaixent Paco Salom, de La Barraca Vero Almunia així com de distints regidors d’estos municipis.

La Barraca-Portitxol en 2018

Signes ha recordat el compromís del seu departament d’invertir el pròxim any un total de 750.000 euros en el tram de 5,4 km comprés entre La Barraca d’Aigües Vives i el port del Portitxol al terme de Benifairó de la Valldigna. I ha encoratjat als municipis de la Ribera afectats a reclamar fons europeus per poder acometre tot el recorregut Carcaixent-Dènia que totalitza 66 km.

Alzira conectarà l’Anell amb la Via Verda

Pel que fa a Alzira enllaçarà amb La Vieta en el pont de l’Estret i per això començarà a finals d’any a fer actuacions menudes, partint de l’Anell Verd, recentment presentat, i tenint que fer algunes expropiacions de terrenys. El camí partirà de la redona del Bingo en la CV-50 i passarà junt el barranc de la Casella fins arribar a l’alçada de l’empresa Amocr. Tot seguit deurà superar les pujades de Bru, tram en el que l’Ajuntament d’Alzira deurà expropiar terrenys en este tram que culminarà en el Pont de l’Estret on enllaçarà amb l’antiga via del trenet.

L’alcalde Diego Gómez elogià l’ambiciòs projecte al considerar que “vertebra el territori intercomunicant municipis de distintes comarques”. La Via Verda quedarà conectada des de l’Anell Verd d’Alzira amb carrils bici de Guadassuar i Algemesí.

Recurs paisagístic

Per la seua part la primera autoritat de Carcaixent Paco Salom resaltà el “magnífic recurs paisagístic” de la recuperació de l’antiga via estreta en la que “s’han implicat distints col.lectius i institucions”.

Mentre la diputada de Turisme Pilar Moncho resaltà la “sostenibilitat” del projecte davant “la recuperació d’espais ambientals per a l’ús de les persones”. Iqualifica com “apasionant” el fet d’implicar a dos comarques com la Ribera i la Safor.

Valors de la ruta

Pel que fa al president de la Mancomunitat Txema Peláez explicà que el projecte “consevarà estacions, casetes de guardabarreres així com la toponímia” al llarg del recorregut que contarà amb l’adient senyalització, junt a panells informatius que “mostraran els valors paisagístics de la ruta”.

L’alcaldessa de La Barraca Vero Almunia lamentà la falta de suport del ministeri del govern central i la “bona predisposició” per posar en marxa la Via Verda de la Generalitat, Diputació, el Consorci de la Ribera i els ajuntaments, mostrant-se “il.lusionada” amb l’inici dels primers quilómetres de la ruta que afecten precisament al terme d’Aigües Vives.

100 anys de la Vieta

Per últim el profesor Josep Vicent Bataller autor d’un llibre sobre La Vieta, conjuntament amb José M. Fernández i Fernando Rodríguez, explicà als nombrosos presents la història i característiques del que fora la via de ferrrocarril de via estreta més antiga de l’Estat, en ser oberta l’any 1.861. Lamentablement va ser tancada l’onze de juliol de 1969 “per falta d’inversions i l’aparició dels camions”. Bataller resaltà la importància que va tindre el trenet Carcaixent-Dènia en l’exportació de la taronja i recordà que no fructificaren els intents de recuperar-la fa 15 anys durant l’etapa econòmica de màxim esplendor.

Les autoritats feren un passeig a peu i en bici pel recorregut d’1,2 km que està recuperant-se, actualment, junt al nucli urbà de La Barraca d’Aigües Vives.

Riberaexpress

Deixa un comentari


 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 

 Powered by Max Banner Ads 
Acceder | Diseñado por GCL Creativa de Comunicación