L’alcalde d’Alzira aguanta estoicament les protestes i crits de mares de La Puríssima

3
274

IMG_7066IMG_7068IMG_7069IMG_7071IMG_7074IMG_7082La Purisima protesta mares ajuntMes de 300 membres de la comunitat educativa entre mares, pares, mestres i alumnes de distintos cursos han donat suport esta vesprada, davant l’ajuntament d’Alzira, a les reivindicacions de les famílies que els seus fills cursen 4rt d’ESO davant la supressió de la concertació d’una de les dos unitats de Primer de Batxillera decidida per la conselleria d’Educació.

L’eixida de l’alcalde Diego Gómez i d’altres membres de l’equip de govern a les portes del consistori ha estat acollida pels manifestants amb crits de «fora, fora» i algun que altre insult, tot i rebre, directament, de les mares convocants dos cartes on es troben recollides les seues peticions.

En les cartes i en la conversa mantesa li censuren a la primera autoritat local «d’haver-les enganyat», a més de ser «un bon afiliat i adoctrinat al seu partit».

Tot l’esforç possible

L’alcalde els ha contestat que «he fet tot l’esforç possible» i que Educació és la que «conta amb la competència de la planificació educativa», a més de manifestar que «havia lluitat per si hi havia alguna arbitrarietat» en la decissió presa pel conseller.

Una mare li demanava «un nou esforç», mentre altra li deia lo mal que ho estava passant «la meua filla perquè no vol que la traga del seu col.legi». La primera autoritat local els ha explicat, a més que als instituts Josep Mª Parra i Rei en Jaume hi han «places suficients» i que la conselleria contempla «la creació d’una unitat en Tulell» si fora necessari.

Angoixa de les mares

Lés dures crítiques proferides a l’alcalde per part d’estes mares i alumnes contrasten amb l’opinió de l’equip directiu que elogia l’interés mostrat per Diego Gómez en resoldre el problema mantenint distintes reunions i converses amb la direcció del centre, el director general de Centres i amb el mateix conseller.

Les mares han mostrat la seua angoixa, davant els mitjans de comunicació, perquè, en estos moments el col.legi no els garanteix que puguen acollir els seus fills encara que siga de forma privada i perquè en tot cas hi han famílies que tenen suficients recursos per poder pagar l’ensenyament privat en el Batxillerat que es troba concertat a la Puríssima des de fa pocs anys.

La diputada nacional del PP i exalcaldessa Elena Bastidas i alguns regidors populars que no es deixaren vore durant les protestes per les retallades en l’escola pública a Alzira, en canvi sí que donaren ahir suport als manifestants de la concertada.

 Carta de sis mares dirigida a l’alcalde d’Alzira

A estas alturas, y después de pasar por la angustia, la súplica, la incertidumbre y la rabia, nos dirigimos a Usted desde la resignación de unas madres que han visto como se agotaba la vía administrativa sin que usted moviera un dedo a pesar de decir y hacer creer lo contrario, por donde quiera que fuera. Podrá decirlo a quien quiera escucharle, y muchos le creerán, pero no podrá decirlo a estas madres que han vivido en primera persona y con usted al lado, el problema de la supresión del concierto en  1 Bachiller de La Purísima por la existencia de aulas vacías en otros centros.

 Al igual que usted ha contado que nos ha ayudado, nostras hemos de contar nos ha perjudicado.

Hemos de contar a todos, que  seis madres en representación de sesenta y ocho niños que van a ser desahuciados de forma inminente de su colegio por cuestiones políticas que ni siquiera entienden, fuimos a pedir ayuda a nuestro Alcalde, al alcalde de nuestra ciudad.  Esa ayuda la pedíamos no únicamente como madres, sino avaladas por una gran parte de sus vecinos, concretamente de más 9.000 vecinos. De hecho durante nuestra reunión, usted tuvo ocasión de ver que esos 9.000 vecinos estuvieron en la reunión con nosotras, ya que sobre la mesa estaban en todo momento sus 9.000 nombres y firmas.

Nos atendió durante más de una hora hablándonos de gasto público, de criterios objetivos y arbitrarios, de personal de colegio públicos que despidieron en etapas políticas anteriores, de aulas vacías y ratios……, manipuladas por cierto…. Alguna de nosotras le decía una y otra vez que no nos entendía, que no le hablábamos de eso. Que éramos madres, que nuestros hijos ni entienden de criterios, ni de presupuestos, ni de aulas vacías ni llenas. Nuestros hijos entienden de amigos, de profesores, de su colegio y de su familia, de asignaturas y notas, y hasta de instagram o twitter, pero no de lo que usted les habla. Pero también entienden, y mucho, de la verdad y la mentira, del engaño y el desengaño y por supuesto de “la palabra dada”. Hemos intentado que fueran niños ajenos a los problemas de los políticos, que crecieran en una escuela que infunde valores como la paz, solidaridad, empatía, amor, la honradez y la sinceridad, como muchas otras. Que crecieran en ese mundo  hasta que tuvieran la edad y los criterios necesarias para poder decidir en las urnas quienes querían que gobernase. No hemos hecho más que otros padres y profesores de cualquier colegio público, privado o concertado que  se esfuerzan en que sus hijos y alumnos tengan las mejores bases para afrontar la vida real y de adulto.

Un día, en medio de toda nuestra problemática, usted se presentó en clase de nuestros hijos a decirles que ellos debían dedicarse a estudiar, que usted les iba a ayudar. Ellos vinieron a casa confiados en que no se iban a ir de su colegio porque, decían: “el alcalde nos va ayudar”. Hasta nosotras creímos que sería así. Pasan los días y todos estamos a la espera de que su ayuda se haga efectiva; estemos tranquilos, no nos manifestemos que entorpeceremos su negociación, no los enfademos que están gestionándolo…….

Hasta que el sábado  sale la resolución y todos, hijos y padres empezamos a comprender. En este preciso momento, es cuando nuestros hijos empezaron a entender que no se puede confiar ni en la política, ni en muchos políticos, ni mucho menos en sus palabras. Empezaron a comprender que la ayuda ofrecida, eran solo palabras vacías. No olvide, que les hemos enseñado a que no les afecten los problemas de los mayores, pero eso no significa que vivan en la ignorancia. Y a no vivir en la ignorancia es a lo único que usted nos ha ayudado, y eso se lo vamos a agradecer, sin tener edad de votar, usted en su clase les dió una lección que jamás olvidarán; la de no confiar nunca en su palabra.

  No saben si votarán o no dentro de dos años, y menos a quién votarán, en lo único que no dudan es a quien no votarán.

A las madres en su reunión, nos dijo textualmente “ que no podía pedir un favor político”. Como que no puede pedir un favor político? Claro que puede!! Lo que no puede pedir es un favor personal, pero pedir por su pueblo, por sus vecinos, por 9.000 firmas pidiendo su colaboración y ayuda , por supuesto que podía, es más DEBÍA.

Al final todo acaba saliendo, y nosotras a punto de acabar la reunión pudimos conocer el verdadero motivo por el que decidió no ayudarnos. Al final nosotras pudimos oir y tenemos la obligación de contar, como usted dijo : DEBEIS DE ENTENDER QUE YO NO PUEDO IR CONTRA MI PARTIDO !!!!!

Ya no podemos hablar más, no hay más que decir. Su partido está y estará siempre, por encima de su pueblo y de su clamor.

Esto Sr. Diego Gómez, no es ser alcalde de Alzira y los alzireños.  Esto es ser, con todos mis respetos, un buen afiliado y adoctrinado de su partido.

QUE GRANDE LE QUEDA ESTE PUESTO SR. ALCALDE    !!!!!!!!

Seis madres de alumnos de 4 ESO del Colegio La Purísima.

3 Comentarios

  1. Jo no duria els meus fills a una escola privada o concertada que em diu que no pot garantir-me que puguen impartir un curs malgrat que les famílies el paguen. Pot ser consideren aquestes famílies i els seus amics, familiars i d’altra gent fins completar 9000 signatures que la Conselleria les deixa tirades, però també la Purísima les deixa de costat, les abandona no fent un esforç per mantenir la línia de Batxillerat en modalitat privada. Això o les clava por o les adoctrina per a que isquen al carrer a defendre interesos que també els són propis. Sí, tot és segons el color del cristall amb que es mire, però si les víctimes són els xiquets i les famílies, trobem bé els llops d’aquest conte.

  2. Bon dia;

    Sols dir que tots els pares que duguem els fills a la Purissima ni votem al PP, ni pensem que l’actual alcalde ens haja enganyat, es més pense que és bona persona. Ja estic fart de que aquest tema s’haja dut tan lluny, pense que la reacció no és proporcional als fets.

  3. Com has canviat Diego?, Qui t’ha vist i qui et veu!. Per cert, els has dit a estes mares que tú també treballares a la privada i catòlica quan començares a treballar? Què et sembla que a tú t’hagues passat el que va a pasar-los als alumnes i mestres com tú!. Si tan clar ho tenies perque no renunciares a treballar llavors. Com has canviat Diego?
    Un ex-alumne teu

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here