Cullera demana al ministeri de Foment que allibere l’AP-7 entre Xeraco i Silla

0
93

Autovía A-38 CulleraCullera demana a Foment que allibere l’AP-7 entre Xeraco i Silla com a alternativa al punt negre de la N-332

L’alcalde sol·licita una entrevista amb la ministra Pastor per a sol·licitar-li la reactivació de l’A-38

L’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, ha remés una carta a la Ministra de Foment, Ana Pastor, en la qual li sol·licita una entrevista per a analitzar la situació actual de les obres paralitzades de l’A-38 en el tram Cullera-Favara, convertit en un dels punts negres més fatídics de la xarxa viària de l’Estat.

El primer edil plantejarà al Govern d’Espanya que mentre es mantinga l’actual situació de paràlisi, estudie la possibilitat d’alliberar el peatge de l’AP-7 entre Xeraco i Silla com a alternativa per als conductors que circulen per la zona, de manera que s’alleugerisca el tràfic en el vell tram de la N-332, que segons l’informe RACE 2014 representa el segon de la xarxa viària estatal que acumula més morts i ferits greus per accident, havent arribat a ser el primer en el període 2010-2012. Concretament, 5 morts i 22 ferits, xifra que és ara encara més alta a falta de l’actualització de dades dels dos últims anys, quan han anat repetint-se estes lamentables situacions.

L’últim d’ells, es va produir el passat 4 de juliol en el qual un veí de Cullera va salvar la vida miraculosament. «Lamentablement, no tots han corregut la mateixa sort», lamenta el president de la Corporació municipal.

«No són, precisament, pocs els successos com estos els que hem viscut, alguns d’ells desgraciadament saldats amb víctimes mortals. Qui subscriu, ha tingut el pesar d’haver d’acudir a algun sepeli de veïns de Cullera que lamentablement han perdut la vida sobre l’asfalt d’este punt negre», diu Mayor en la missiva.

En la mateixa, l’alcalde de Cullera trasllada a la responsable de Foment la seua preocupació pel fet que encara no s’hagen reactivat les obres del tram malgrat que en els Pressupostos Generals de l’Estat s’ha habilitat una partida de 8 milions d’euros. Quantia, que considera «insuficient» per a la reactivació de l’obra, tenint en compte que els diners per a la finalització de la mateixa superen el centenar de milions.

Així mateix, Jordi Mayor recorda que les accions de millora de la Seguretat Vial preses pel Ministeri de Foment, que ha reforçat la senyalització de doble sentit i s’ha anul·lat la possibilitat d’avançament entre el final de l’autovia i l’enllaç de Cullera amb la disposició d’una doble línia contínua en eix (entrada nord des de la N-332), «de poc o gens han servit (…) perquè el punt negre seguix sent el mateix i els accidents continuen a l’ordre del dia».

Per tot l’anterior, «i entenent les estretors a les quals ens veiem abocades les Administracions Públiques, considere que Vosté serà plenament conscient de la gravetat dels fets mentre estem parlant de vides humanes i famílies destrossades», continua l’alcalde.

«Davant estos fets, les prioritats dels governants han de ser la salvaguarda de la seguretat dels seus ciutadans i enfront d’esta situació és incomprensible la inacció del Govern d’Espanya enfront d’un problema d’extrema gravetat. No estem parlant d’una cosa sense importància, Sra. Ministra», destaca.

Finalment, el primer edil afirma que «cada mort i ferit pesen sobre la meua consciència com a Alcalde. Malgrat haver assumit el càrrec fa ara un mes, com a líder de l’oposició vaig batallar per la reactivació de les obres. Em sent corresponsable d’esta situació i pot Vosté donar per segur que m’he marcat com un dels grans objectius de la meua gestió fer tot el que estiga en la meua mà perquè les persones que circulen per la vella N-332 no hagen de patir el perill addicional de fer-ho per un punt negre».

La inacabada A-38 no solament suposa un greu problema per a la seguretat en la conducció, sinó que durant els mesos d’estiu genera importants embossos durant els caps de setmana en les entrades i eixides a la ciutat per este accés.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here