L’empresa concessionària de la piscina d’Algemesí confia que l’Ajuntament trobe «la millor solució»

0
126

Fa uns mesos, des de la direcció de BraKesport, detectàrem problemes de liquiditat per fer front a tots als pagaments. Els problemes sorgiren principalment a causa de deficiències internes de administració i per un assessorament  inadequat. Aquests problemes, a més, s’agreujaren amb el canvi de l’IVA del 8 al 21 %, i l’augment constant en els diferents subministraments, llum i gas, bàsics per al funcionament de les instal·lacions.

Per tal de reconduir la situació prenguérem diferents mesures per intentar amb la intenció d’evitarafectar al servei i als usuaris i treballadors. Així, es va canviar d’assessor, es van fer aportacions de capital per part dels socis  i fins i tot, amb la intenció de reduir costs, es va tenir que reduir el sou dels treballadors en un 7%, reducció, cal dir,  acceptada per tots de manera admirable i professional.

Situació terminal de l’empresa

Malgrat aquestes mesures, el nou d’assessor econòmic , ens fa veure la falta de viabilitat de les concessions que BraKesport estava prestant, ja que va posar en coneixement nostre  unes pèrdues acumulades que fins a aquest moment eren desconegudes, pèrdues que deixen a la empresa en una situació terminal.

Davant d’esta situació, ens posem immediatament en contacte amb tots els ajuntaments on teníem diferents contractes, plantejant-los el problema. El primer i únic objectiu per part de l’empresa ha estat sempre no perjudicar ni els serveis que estàvem realitzant, ni  als treballadors de l’empresa ni molt menys als usuaris de les diferents instal·lacions. En cap cas en la intenció ha estat la de salvar o rescatar l’empresa, ja que som plenament conscients que  no hi ha cap solució de continuïtat. La voluntat que ens guia sempre és la de cedir els serveis al propi ajuntament o a un altra empresa, per no perjudicar ni a treballadors ni usuaris, tal i com s’ha aconseguit en la majoria de poblacions.

Malgrat tot, això no ha estat possible plenament en el cas d’Algemesí. En aquest cas, a l’igual que a les altres,  s’informà a la corporació ja en el mes de desembre dels problemes que patíem i de que aquests podien suposar el tancament de la piscina municipal, especialment per la impossibilitat de l’empresa de fer front als pagos dels diferents subministraments, entre ells el del gas.

Durant el que portem d’anys els socis i/o responsables del servei hem mantingut ??? reunions amb l’ajuntament i hem intercanviat múltiples correus i informació per tal que estiguren ben informats de la situació. Com hem fet amb la resta d’ajuntament, li hem facilitat tota la informació que teníem per tal que prengueren la millor solució per a usuaris i treballadors, per tal que buscara la millor solució, ja que l’empresa ja no tenia marge de maniobra per fer-ho.

En concret els passat mes de febrer comunicàrem a l’ajuntament que se’ns havia informat que s’anava a tallar el subministrament de gas, per tal que foren conscient de la gravetat de la situació, però desafortunament no s’ha pogut evitar, ja que el divendres passat es va fer efectiu.L’empresa espera que aviat estiga solucionat aquest problema i es re establisca la normalitat. Esperem també queaviat, tal i com ja han fet altres pobles, l’ajuntament trobe la millor solució per a la situació actual que fa tres mesos i mig que coneix.

Donar les gràcies a tots els treballadors i usuaris per aquests 10 anys, i demanar disculpes per la situació creada que des de el primer moment s’ha intentat evitar.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here