Cullera no aprofita l’augment històric de turistes a la Comunitat Valenciana

0
102

El líder de l’oposició, Jordi Mayor, lamenta que l’executiu municipal del PP no haja sabut aprofitar l’augment històric de visitants per a rellançar el turisme local

· El portaveu municipal del PSPV assegura que quan governe al 2015 projectarà internacionalment la marca Cullera

Després de conéixer-se les xifres d’arribada de turistes a Espanya i la Comunitat Valenciana durant l’any 2013, en les quals es van batre rècords històrics de visitants estrangers, el líder de l’oposició de Cullera, Jordi Mayor, ha lamentat que el govern municipal del PP haja deixat passar una vegada més el que ha considerat “una oportunitat d’or per a rellançar el turisme local i, amb això, ajudar a la creació d’ocupació i riquesa a Cullera”.

Mayor ha atribuït a la “inacció” de l’executiu que presidix Ernesto Sanjuán esta situació i ha assenyalat que “si Espanya va batre rècords de turistes estrangers al 2013, el Govern de Sanjuán l’única cosa que va batre va ser el seu propi rècord d’incompetència”. En eixe sentit, el portaveu municipal ha recordat que la passada temporada turística va ser qualificada com a “desastrosa” a la localitat pel sector, mentre que segons les dades de l’enquesta de moviments turístics en frontera, Frontur, fets públics ahir, la de l’any passat va ser la millor campanya de la història amb quasi 6 milions de visites estrangeres a la Comunitat Valenciana.

El dirigent socialista ha assenyalat que tot això és conseqüència de “la inexistència d’una política turística global, clara i eficient” en el municipi “perquè el senyor Sanjuán i el senyor López -regidor de Turisme- no tenen ni idea de com vendre la marca Cullera i traure-li rendiment econòmic en benefici de tots els veïns” malgrat que “la ciutat hui gaudix de tot el seu patrimoni històric restaurat i de connexions d’Alta Velocitat”, gràcies a les milionàries inversions dutes a terme pel Govern del PSOE entre 2004 i 2011.

Projecció internacional

Jordi Mayor ha reiterat que una de les seues ambicions i la de tots els veïns és convertir a Cullera en el nou referent turístic de la Comunitat Valenciana i ha assenyalat que per aconseguir-ho és necessari que des de l’ajuntament “existisca un pla clar d’actuació i hi haja persones preparades per fer un gir al model turístic”.

En eixa línia ha recordat que el projecte dels socialistes implica convertir el turisme en el motor de creació d’ocupació de la ciutat i ha assegurat que quan arribe a l’alcaldia en 2015 “es duran a terme canvis profunds en la política turística, que inclouran una planificació de la mateixa amb tots els actors socials i empresarials del municipi i la promoció internacional per a estimular el creixement del sector”.

Finalment, Mayor ha lloat les activitats de promoció i dinamització que duu a terme l’associació local d’hostaleria, al capdavant de la qual es troba Juan Femenía, “perquè de no ser per ells, si hagueren d’esperar a l’ajuntament, ací no es faria gens substancial” i ha posat com a exemple que el consistori no haja reunit des de fa any i mitjà el Consell de Turisme, fet que ha valorat com a “inconcebible a un municipi que aspira a ser referent turístic”.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here