Més de 300 veïns acodeixen a la Marxa en defensa del Trenet de la Ribera a València

3
77

Més de 300 veïns i veïnes de Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, l’Alcúdia, Castelló de la Ribera i altres pobles travessats o pròxims a la línia 1 de Metrovalència han participat en la Marxa en tren organitzada per Compromís per reivindicar el manteniment i millora d’aquesta línia.

Els participants han anant pujant al tren en els seus respectius pobles des de Picassent fins a Castelló, on un nodrit grup de veïns estava esperant l’arribada d’aquest tren reivindicatiu.

A continuació s’han traslladat en manifestació pels carrers del poble fins a la Plaça de l’Ajuntament on s’ha procedit a llegir el manifest reivindicatiu. En la marxa ha participat l’alcalde d’Alginet, Jesús Boluda i regidors de Picassent, Artur Hernández, de Carlet, Maria Josep Ortega, de Benimodo, Pau Armengol, de l’Alcúdia, Paco Sanz, de Gavarda, Mariam Varea o Castelló de la Ribera, Moisés Vizcaino.

El manifest denuncia que el passat 1 de febrer la Generalitat va procedir a eliminar un total de 7 trens en dies laborables, cinc d’eixida –a les 6:06, 7:13, 7:57, 15:27 i 21:28- i dos de tornada – a les 13:54 i 19:56- o el fet de que les tarifes hagen augmentat dues vegades durant els últims 10 mesos i s’haja suprimit la targeta mensual jove que suposava una reducció d’un 25% en la tarifa normal. Aquests augments han anat acompanyats d’una reducció de la qualitat, pel que fa als compromisos de puntualitat, de neteja de trens i estacions o d’atenció a reclamacions.

Malgrat els anuncis d’inversions milionàries en la línia i les promeses de modernització, la realitat ha sigut un abandonament progressiu amb pèrdua de serveis, de qualitat i augment brutal de les tarifes. Hem vist com es pot arribar en l’AVE en 95 minuts a Madrid, a 350 km de distància, però per arribar dels pobles de la Ribera a València, es tarda entre 45 i 70 minuts, pràcticament igual que fa 50 anys.

Per això, des de Compromís, es considera que cal lluitar pel manteniment i millora del nostre tren amb les següents reivindicacions:

– Un tren cada 15 minuts en dies laborables i cada 30 en festius.

– Una reducció del temps de viatge d’un 30% sobre els horaris actuals.

– Tarifes populars assequibles a totes les butxaques.

– Recuperar la targeta mensual jove amb descompte del 25%.

– En definitiva volem un ferrocarril públic i social.


3 Comentarios

  1. La unión es lo imprescindible. Los viajeros actuales y potenciales no tienen
    la culpa de la falta de inversión y de la comercialización con escaso conocimiento de marketing. No hay que parar hasta cumplir los objetivos.

    Saludos

  2. Esteban estic molt d’acord amb el que dius. La marxa de hui ha de ser el començament d’una mobilització en defensa del tren.

  3. L’històric trenet és una eina fonamental de vertabració comarcal. Tots els suports que reba seran pocs, i més en èpoques de crisi econòmica, en què la gent necessita més serveis i més ajuda que mai. Això sí, hi calen inversions en manteniment i reposició, desdoblament de la via (a partir de Picassent), i cuidar més l’atenció al client.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here