Alzira ja conta amb una moneda electrònica pròpia per tal de revitalitzar el comerç local (Video Alzira Té Veu)

0
135
Villalba explica el funcionament de la targeta en un comerç

L’Ajuntament i l’Associació empresarial d’Alzira han ficat en marxa la Targeta d’Alzira, un moneder electrònic propi destinat a potenciar el comerç local i a incentivar el consum dels alzirenys a les botigues i establiments de la seua ciutat.

Cost zero per a tots

La targeta electrònica, presentada al MUMA, tindrà un cost zero tant per al consistori, com per als comerciants i els usuaris. Conta amb el suport tècnic de VISA i amb el bancari de la Caixa Popular i està finançat per l’ajuntament amb 90.000 euros.
La seua singularitat és que estarà personalitzada i funcionarà com si fora una moneda electrònica local, donat que «les subvencions i ajudes municipals es concediran als beneficiaris per mig d’ella per tal que els diners que es generen a Alzira es queden a la nostra ciutat», segons el regidor de Promoció Econòmica, José Luis Palacios.
Injecció a l’economia local
Per al president de l’Assocaicació Empresarial Alzira, José Villalba, amb esta iniciativa «s’injectaran diners a l’economia local, tenien en compte que el comerç minorista està necessitat d’una revitalització». Villalba, assegura que amb esta targeta «eixim guanyant tots» i ha anunciat que immediatament començarà «una campanya per aconseguir les màximes adhesions».
El director general de Caixa Popular, Rosendo Ortí, ha argumentat el recolçament de la seua entitat bancària perquè «contribuirà a generar riquessa a Alzira».
Nova moneda 75 anys després
Mentre l’alcaldessa, Elena Bastidas, ha comparat este projecte amb la possada en marxa per part del Consell Municipal d’aleshores l’any 1937 d’una moneda única, ara 75 anys després; «esta targeta naix amb la mateixa intenció de recolçar el comerç local i que tots els diners que ixquen dels impostos locals revertixquen amb la butxaca dels alzireys». Bastidas ha avançat altra iniciativa important de caire econòmic com el projecte d’una central local de compres «amb la finalitat d’animar a comerciants i consumidors».
Per la seua part la directora general de Comerç i Consum, Silvia Ordiñaga, ha animat a «fomentar» esta iniciativa entrre el sector per fer «un comerç millor i més competitiu».
Els representants municipals i empresarials enceten, des de hui, una campanya per tal d’aconseguir l’adhesió de tots els comerços, establiments i negocis de la ciutat.
RIBERAEXPRESS / Text i fotos

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here