Sueca diu que el canvi de la data del Concurs Internacional de Paella es per beneficiar als restaurants

0
122
Participants en el Concurs de l'any passat

Després de la presentació del 52 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, el 4 de maig a la Muntanyeta dels Sants, i del I Concurs 2.0 Arròs de Sueca, el 18 de maig a les instal·lacions del Centre de Turisme de València, s’han publicat en diversos mitjans notícies que donen lloc a dubtes i malentesos sobre els dos esdeveniments i que esta regidora vol aclarir.

En primer lloc, parlarem sobre el canvi de dia de la celebració del concurs internacional. Des que sóc la regidora encarregada del certamen, any rere any els restaurants es queixaven de la data, perquè normalment és el segon diumenge de setembre, quan estem encara en plena temporada estival i de vacances. Vindre a Sueca a concursar un diumenge d’estes característiques suposa un gran esforç al sector, ja que la major part dels establiments estan en zones turístiques o de costa. A més a més, els participants forasters també havien de marxar el dissabte del seu lloc de procedència per a estar a temps a Sueca.

Si repassem la història, la primera edició, l’any 1961, tingué lloc el darrer diumenge de setembre, exactament el dia 24, com es publicà en les cròniques de l’època que reproduírem en el llibre commemoratiu dels 50 anys del Concurs. Desconec quan canvià la seua data, però supose que es posà el diumenge després de la festivitat de la Mare de Déu de Sales per, d’alguna manera, tancar les festes patronals.

A hores d’ara, i gràcies a la Mostra de Mim, un festival que ja té la meitat de l’edat del nostre veterà concurs, podem dir que les festes es prorroguen una setmana més. Però des de l’Ajuntament no es vol que es perda la tradició que el diumenge després de la Mare de Déu de Sales, Sueca s’impregne de l’olor a paella. Per això, conjuntament amb la Regidoria de Festes, es cuinaran dos paelles gegants en les immediacions del parc de l’Estació. La continuïtat com a Festa Declarada d’Interés Turístic queda garantida.

El suport que des de l’Ajuntament donem a l’arròs s’evidencia en el fet que, a suggeriment del president del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Arròs de València, canviàrem el cartell acabat de presentar de la 52 edició, per a introduir 3 el logo de la D.O., per a donar-li més importància i relleu al nostre arròs certificat.

El nostre concurs és auster, molt auster si em permeteu. A tall d’exemple, l’Ajuntament de Sueca es gasta en diners líquids un poc més del que ha costat l’aparició en un programa del cor de no arriba a cinc minuts de la Fideuà de Gandia. És evident que cada certamen es promociona com vol i utilitza els seus recursos com considera oportú. Però el nostre Ajuntament no estira el braç més que la mànega perquè no volem hipotecar el futur de suecanes i suecans.

Per ajustar el pressupost hem fet altres canvis, com són la reducció del nombre de participants, la reducció del nombre de premis i, sobretot, la reducció en els convidats del dinar posterior al concurs. Eixe dinar no és el dinar oficial de les festes de Sueca, sinó el dinar del concurs. Per això, s’ha de convidar preferentment gent del món de la gastronomia, patrocinadors i organitzadors, món de l’arròs,  participants i guardonats. Vaja, la gent estrictament necessària.

Ara parlarem de la qüestió del canvi d’imatge. Des del comité organitzador pensàvem que un concurs professional havia de tenir una imatge professional, i després de 50 anys, ja tocava modernitzar-la. L’any 2011 contactàrem amb Socarrat Studio, un gabinet professional de disseny d’Alboraia que, malgrat la seua joventut, ja ha realitzat importants campanyes com, per exemple, la del transport públic (FGV MetroValència) i les de festes populars (la Tomatina de Bunyol i les Falles de València ciutat). El disseny que ens han fet ha rebut majoritàriament l’aprovació de totes les persones que se m’han adreçat (de les anònimes no opine). Jo estic molt satisfeta del canvi que hem fet, ja que es tracta d’una visió moderna, actual, alegre i simpàtica. El canvis encara no han acabat i aniran introduint-se en properes edicions.

Esta renovació també s’ha fet per la convocatòria del I Concurs 2.0 Arròs de Sueca, que pretén crear noves receptes amb el nostre producte estrella, l’arròs, i la resta d’ingredients de la recepta tradicional. Un concurs d’estes característiques, innovador i rupturista, reclama unes instal·lacions que no existixen a Sueca. Per això, la fase final, és quan els participants escollits realitzaran en directe la recepta, que tindrà lloc enguany a les cuines del Centre de Turisme de València, un centre oficial de formació de cuiners i d’altres aspectes turístics. Amb este concurs volem arribar a altres àmbits, utilitzant les tecnologies més modernes, que són les que empra la joventut.

Seguint la màxima de “renovar-se o morir”, el Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca aposta fermament per la renovació. I, és clar, després de l’edició d’enguany, la comissió organitzadora avaluarà els resultats i farà els canvis necessaris, si ho considera oportú, en pròximes convocatòries.

Teresa Ribes Císcar-Regidora del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here