Llocs de treball, empreses i comunicacions d’Alzira/ Opinió: Xavier Espanya

1
145

Dirigents empresarials en la presentació de la candidatura del PP
Jorge Alarte i José Villalba

Els empresaris alzirenys tornen a la càrrega i cada periode electoral tracten d’aprofitar-lo presentant als governants de les administracions local, autonòmica i central les seues reivindicacions en matèria de comunicacions.

Porten ja uns 8 anys amb les seues exigències i encara no han obtingut més que promeses, «anem a estudiar-ho», solen dir els seus interlocutors, però quan passa la fita electoral, les seues peticions van a parar al baül dels records.

Davant els recents comicis municipals i autonòmics, l’alcaldesa, Elena Bastidas, es comprometia a exigir a la Generalitat el nou pont de Tulell i a demanar-li a Mariano Rajoy -cas que guanyara les pròximes eleccions generals- la conexió d’Alzira amb l’Ap-7. Accés éste a l’autopista que el candidat socialista, Jorge Alarte, prometia intercedir davant el ministre de Foment, José Blanco.

Ara la Secretaria d’Infraestructures de Foment, Inmaculada Rodríguez-Piñero, a quatre mesos d’una nova convocatòria electoral, anuncia a Alzira que estudiarà la petició empresarial.

En 8 anys no s’ha avançat res, tampoc en la tercera petició dels empresaris al Consell de que la CV-50 conecte amb la costa pel nord d’Alzira en lloc de pel nord d’Algemesí tal i com ho ha projectat la consellería d’Infraestructures i Transport.

Son unes peticions d’allò més raonables i necessàries per al desenvolupament comercial, empresarial i industrial d’Alzira.

Raonables perquè la nova conexió amb l’Ap-7 (en el km 4 de la CV-505 d’Alzira a Sueca) ocuparia un lloc equidistant d’Alzira i d’Algemesí i a bon segur incrementaria el seu ús en esta zona de l’autopista i a més per la proximitat de l’Hospital de la Ribera.

També perquè l’Associació Empresarial d’Alzira amb la seua proposta suposaria un considerable estalvi per a la Generalitat que el tram de d’autopista s’aprofite per a l’últim recorregut de la CV-50 per  conectar-la amb la N-332, prop de Favara,  en lloc de construir una nova via pel nord d’Algemesí fins Sueca.

El nou Parc Empresarial El Pla i tota la resta d’àrees industrials d’Alzira es veurien afavorides amb esta millora de les comunicacions d’una capital de la Ribera que té una asignatura pendent pel que fa a les seues conexions tant amb la costa com a la resta de la comarca.

Unes bones comunicacions son sinònim d’implantació d’empreses, de negocis i per tant de creació de llocs de treball, això que no ho obliden els representants municipals que en esta matèria deuen donar un pas endavant i fer costat a les raonables i necessàries demandes empresarials.

1 Comentario

  1. Aprofite que aquest article per a preguntar: que passarà amb el transit que ve del sur -Xàtiva, Manuel, La Pobla, Castelló de la Ribera, Carcaixent i tots aquests pobles d’aquesta zona- per a entrar-eixir per aquesta suposada entrada-eixida a la autopista AP7, al seu pas per Alzira? La avinguda Vicente Vidal suportarà tot el trànsit? Em sembla que una vegada més sols es pensa en l’interès d’alguns i no en el general? Estic d’acord en l’entrada-eixida que es planteja però encara no he sentit ni llegit cap alternativa a la variant d’Alzira per a no ser creuada pel trànsit del sud, així com tampoc res sobre l’ampliació de la carretera d’Albalat. Voldria que es pronunciara al respecte el sr. Villalba, si pot ser.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here