Una nova sentència urbanística condemna l’Ajuntament d’Alzira a pagar 300.000 euros

8
156
Parcel.la afectada per la resolució judicial

L’Ajuntament d’Alzira acaba d’afegir una nova sentència a la col.lecció de resolucions judicials condemnatòries d’origen urbanístic que acumula el consistori local. La última l’obliga a pagar 300.000 euros pels interessos corresponents a l’expropiació d’una parcel.la privada situada a l’antic llit del Xúquer on es troba instal.lada la màquina de tren Mikado al final de l’avinguda Lluís Suñer.

El plenari convocat per a demà divendres acordarà que el deute es pague en dos voltes; el primer es farà a la primera quinzena de setembre i el segon es saldarà el próxim mes de març, segons ha manifestat l’alcaldessa, Elena Bastidas.

L’expropiació de la parcel.la es fa ver dins del PGOU del 1.985 essent Francesc Blasco l’alcalde d’Alzira, peró, segons Bastidas “no la va ocupar l’Ajuntament fins la década dels 90 quan Alfredo Garés era l’alcalde”.

El consistori havia pagat el montant de l’expropiació però no els interessos i encara que els tribunals rebutjaren, en primera instància, la reclamació dels propietaris, el recurs d’apelació el va guanyar la part reclamant.

Bastidas ha significat hui, després de fotografiar-se amb la Copa del Mundial de futbol, “hem de fer front, una vegada més, a una sentència injusta heretada de governs socialistes”. Esta temàtica es va tractar, anit, en la Junta de Portaveus dels diferents grups municipals d’Alzira.

8 Comentarios

  1. Señorita Aguilar,como portavoz del grupo socialista, que ha de decir al respecto? y no vale lo de: yo aun no habia nacido…

  2. Una vergüenza estas cosas.. deberían pedirles el dinero a los que eran alcalde y concejales de gobierno y no que lo paguemos el pueblo. y no sólo el Psoe , que si es en los 90 también estaba EU y lo que ahora es el BLOC… Será divertido escuchar como se defienden de esa pifia de cuando ellos gobernaban.

  3. Marta, informa’t millor abans de mostrar la teua ignorància, açò ve del temps de Francisco Blasco que com sabràs han sigut els socis del PP en els últims 8 anys. Per tant han tingut 8 anys per a solucionar les coses i no han volgut els culpables i els seus socis del PP. Ni UPV ni EU tenien res a vore.

  4. El 85 el PSOE tenia mayoria absoluta, y el PP o Alianza Popular estaba al mismo nivel de concejales que UPV i EU, Es cierto que en el 95 UPV i EU formaban parte del gobierno durante 4 años, pero ni el PSOE en más de 12 años de mayoria absoluta y el PP con más de 8 años de mayoria absoluta han dado la solución que Marta pide aqui

  5. aleshores, bloc i pp són socis a Almussafes?
    Amb aquestes preguntes opine que els ciutadans desviem el tema i se’ns escapa la gravetat que puga tindre.

    En resum, a pagar. La veritat és que qui ha sigut el culpable, en aquests moments, poc m’importa.
    El pagament toca en la present legislatura i, per tant, l’unic que em preocupa és saber com van a gestionar un deute més, quina partida pressupostària es veurà afectada, …

  6. A este paso el Ayuntamiento de Alzira no tendrá dinero ni para pagar a la Alcaldesa ni a los concejales: esto al final se convertirá en un problema serio. Hasta el momento que todo el dinero público alzireño se vaya en pagar intereses bancarios y en condenas judiciales no ha sido más que una tontería. Elena que bien has engañado a tu pueblo.

  7. O sea que los tribunales rechazaron el pagar los intereses en su día y ahora bastantes años después la justicia falla en contra del consistorio y les toca pagar más al ayuntamiento (bastante más por culpa del paso del tiempo ya que estamos hablando de 20 años desde que el ayuntamiento ocupó y supongo que pagó entonces la parcela), la verdad es que creo que los que deberían de pagar los intereses no es el Ayuntamiento, sino el Ministerio de Justicia, ya que si la Justicia ha tardado tantos años en resolver este caso, los intereses deberían de pagarlos ellos, pero claro ¿cómo se van a echar piedras en su tejado?

    • Porque yo entiendo que los intereses se referirán desde que se expropió a la actualidad, no creo que 300.000 € corresponda a los intereses generados desde que se expropió a la fecha de la apelación, que esa sería la parte que le debería corresponder al ayuntamiento.
      ¿O la apelación ha sido realizada recientemente?
      En todo caso, habría que matizar más las fechas para dar una opinión más correcta.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here