La limitació de velocitat inter i intraurbana, una mesura amb sentit comú

0
140

A partir del 7 de març, per ordre del govern estatal, la velocitat màxima en totes les autovies i autopistes espanyoles es reduirà a 110 km/h amb l’objectiu d’estalviar un 15 % en el consum de gasolina i un 11% de dièsel, la qual cosa ens estalviarà uns 1400 milions d’euros/any; tot això viatjant el mateix però amb menys presses. A més, municipis molt propers a nosaltres, com Gandia o València (aquest sols parcialment), també volen reduir la velocitat màxima dins el casc urbà a 30 km/h, poc major que la de la bici. Per a quan limitar a 30 km/h la velocitat en els carrers d’Alzira?

Són mesures que fa anys venim proposant alguns, pels motius anteriors i perquè els avantatges afegits són encara més importants ja que així evitarem enviar a l’atmosfera molts milions de tones de CO2 i d’altres gasos responsables de l’escalfament global i de l’enorme contaminació de les grans ciutats, que estan fent emmalaltir els seus habitants, a més de reduir la gravetat dels accidents de trànsit que és la primera causa d’anys potencials de vida perduts en aquest país. No oblidem que a Espanya les malalties relacionades amb la contaminació del trànsit provoquen uns 16000 morts anuals i els accidents més de mil morts i desenes de milers de ferits greus, tetra i paraplègics inclosos…

Ara sols cal que els governs estatal, autonòmic i locals facen de veres una política activa pel transport sostenible, racionalitzant l’ús de l’automòbil, promovent la bici i el transport col·lectiu, etc.

Quina llàstima que necessitem que esclaten revoltes i que es dispare el preu del petroli per a començar a prendre unes mesures que són simplement de sentit comú. Hauríem de tindre un poc més d’intel·ligència i capacitat per a canviar sense originar tants problemes com estem originant a la Biosfera i a nosaltres mateixos.

Pedro Domínguez/ OPINIÓ

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here